Hírlevél 2015. július

2015. júliusi közlekedési korlátozások Magyarországon: mint minden évben, így idén július 1-jétől is a kamionstop nyári rendje irányadó Magyarországon, mely júliusban és augusztusban tart. Ez annyit tesz, hogy a 7,5 t legnagyobb megengedett össztömeg feletti tehergépjárműveknek júliusban és augusztusban szombatonként már 15:00 órakor meg kell állniuk.

Nehéz tehergépjárművekkel tehát júliusban hazánk útjain közlekedni tilos:

2015. július   4. (szombat) 15:00 órától » július   5. (vasárnap) 22:00 óráig

 2015. július 11. (szombat) 15:00 órától » július 12. (vasárnap) 22:00 óráig

 2015. július 18. (szombat) 15:00 órától » július 19. (vasárnap) 22:00 óráig

 2015. július 25. (szombat) 15:00 órától » július 26. (vasárnap) 22:00 óráig

KIVÉTELEK MAGYARORSZÁGON. — Májusra vonatkozóan a kivételek itthon nagy vonalakban a megszokottak. Habár volt kisebb jogszabályváltozás 2014 decemberének elején, azonban továbbra is mentességet élveznek az élő állatot, friss tejet, tejterméket, friss és fagyasztott húst és hústerméket, friss pékárut, gyorsan romló élelmiszert, tojást, valamint friss, nyers, nem fagyasztott, nem szárított, nem feldolgozott zöldséget és gyümölcsöt, gabonát stb. szállító – illetve a fel- és lerakóhely között, továbbá azok és a telephely viszonylatában üresen közlekedő – tehergépkocsik. A közlekedési korlátozás alól mentesülők körét a 190/2008-as kormányrendelet 5. §-a rögzíti, melyet mindig megtalál honlapunk nyitóoldalán, a nagy képeknél! FONTOS! Ha Ön romlandó élelmiszert szállít vagy fuvaroz, a menetokmányon mindenképpen legyen feltüntetve, hogy „romlandó” (külföldön angolul: „perishable”)! Szintén lényeges, hogy a mentességek egyes eseteiben a tehergépjármű vezetőjének menetokmányként a fedélzeten kell tartania a megbízó vagy a szállító által kitöltött iratot, azaz a kormányrendelet 4. melléklete szerinti tartalommal kiállított nyilatkozatot

Németországi minimálbér – módosították a bejelenési nyomtatványt

Módosították a 033037 mobil bejelentési nyomtatvány mellékletét (2. oldal), ahol a gépkocsivezetők adatait kell megadni.
Az eddigi „Beschäftigung” (alkalmazás) kifejezés helyett, „Geplanter Einsatzzeitraum in Deutschland” (a németországi munkavállalás időtartama) kifejezés található és egy újabb oszloppal is kibővült a táblázat „Anzahl der Einsätze” (munkavégzések száma).

http://www.zoll.de/DE/Fachthemen/Arbeit/Meldungen-bei-Entsendung/meldungen-bei-entsendung_node.html

A német társegyesületünk (BGL) azt a tájékoztatást kapta a német vámhatóságtól, hogy a vállalkozásoknak meg kell adniuk a tervezett fuvarfeladatok számát, viszont amennyiben ezek ad-hoc jelleggel valósulnak meg, akkor a belépés előtt kell elfaxolni a nyomtatványt.

Ez azt jelenti, hogy az eddigi hat hónapos bejelentés már nem alkalmazható, mert az esetek döntő többségében nem lehet előre tudni a fuvarfeladatok számát egy hat hónapos periódusra.

Május 20-án tájékoztattuk Tisztelt Tagjainkat, hogy május 19-én az Európai Bizottság hivatalos döntése értelmében uniós kötelezettségszegési eljárás indult Németországgal szemben. A német kormánynak július 19-ig kell választ adnia.

Átépítések a cseh-német határ közelében

Átépítés miatt minimum 100 parkolóhellyel lecsökken a Németország felé vezető oldalon a D5 autópálya 150. km-nél, Rozvadov közelében található parkoló befogadóképessége.
A parkoló a cseh-német határ közelében (Waidhaus-Rozvadov) található. A munkálatok június végén kezdődnek.

A D5 autópálya 144. km-nél található Svata Katerina pihenőket is átépítik. A munkálatok július elején kezdődnek és a parkolók befogadóképessége kb. 50-50 parkolóhellyel fog lecsökkenni. A környéken bizonyos utakat egyírányúsítanak, másokat lezárnak.

Szeptemberben vélhetően a 144. km-nél található Shell és Agip kutakat is le fogják zárni átmenetileg, mert ezeket is átépítik.

Pozitív változás az orosz TIR helyzetben

Az IRU-tól kapott információ alapján tájékoztatjuk Önöket, hogy az Orosz Föderáció Vámszolgálata 2015. június 17-i hatállyal újból megnyitott 34 határátkelő helyet a TIR-es forgalom számára.

A rendelkezésünkre álló információk szerint egyelőre a mellékelt listában szereplő vámhivataloknál fogadja el a TIR Carnet-t, mint vámgaranciát az orosz vámhatóság.

Megnyílik az első autópálya-határátkelő Magyarország és Románia között

Megnyílik július 11-én, szombaton Nagylaknál az első autópálya-határátkelő Magyarország és Románia között – közölte a romániai Autópályák és Országutak Országos Társaságának (CNADNR) szóvivője a Mediafax hírügynökséggel szerdán.

Forrás: Wikipédia

Ugyanaznap átadják a Pécska (Pecica)-Arad közötti 16 kilométeres sztrádaszakaszt, illetve a magyar M43-as pálya Makó és az országhatár közötti 23 kilométeres szakaszát – tette hozzá a szóvivő.

A Mediafax a román Szociáldemokrata Párt (PSD) Arad megyei szervezetétől arról értesült, hogy az avatásra Orbán Viktor magyar és Victor Ponta román miniszterelnököt is várják.

A Nagylak (Nadlac)- Csanádpalota autópálya-határátkelő megnyitása nyomán Arad és Temesvár lesz Románia első két nagyvárosa, amelyet bekapcsolnak az európai gyorsforgalmi úthálózatba.

Az A1-es jelzésű, Erdély déli részén haladó autópálya Pécska-Arad szakaszát 2013-ban kellett volna átadni, de a CNADNR felbontotta a szerződést a korrupciós ügybe keveredett korábbi kivitelezővel, és új közbeszerzési eljárást írt ki a munkálatok befejezésére. Ennek a szakasznak a megnyitása után Temesvárig lehet majd pályán eljutni, és várhatóan még az idén átadják a forgalomnak azt a hiányzó szakaszt, amely kiegészíti a sztráda Temesvár-Lugos (Lugoj) közötti részét.

A Lugos és Déva közötti, dombvidéken átvezető 100 kilométeres autópálya-szakaszon is folyik már az építkezés: ez leghamarabb a jövő év folyamán készülhet el. A dél-erdélyi sztráda Déva és Nagyszeben közötti 115 kilométeres részén tavaly óta lehet közlekedni.

A román főváros azonban még évekig nem kapcsolódhat be az európai autópálya-hálózatba: a Déli Kárpátokat az Olt völgyén átszelő, Nagyszeben és Pitesti közötti 115 kilométernyi sztrádának még csak most készül a megvalósíthatósági tanulmánya, amire néhány hete kötött szerződést a CNADNR.

A román kormány szerdai ülésén memorandumban hagyta jóvá az új határátkelő megnyitásához szükséges magyar-román kormányközi egyezmény megkötését.

Illegális bevándorlás – Párizs és London a calais-i helyzetről egyeztetett

A francia és a brit belügyminiszter csütörtökön megállapodott abban, hogy jobban összehangolják az embercsempész-hálózatokkal szembeni küzdelmet, és közös erőfeszítéssel igyekeznek eltántorítani az Afrikából és Közel-Keletről érkező illegális bevándorlókat attól, hogy teherautókban elbújva próbáljanak átjutni a La Manche-csatornán keresztül Nagy-Britanniába.

Forrás: Youtube

A párizsi egyeztetésre azt követően került sor, hogy mintegy háromezer migráns torlódott össze az észak-franciaországi Calais kikötővárosban, ahol a közúti közlekedést akadályozó tengerészsztrájkokat kihasználva, megrohamozták a dugókban várakozó kamionokat.

“A Földközi-tengeri migrációs válság súlyosbodására, s annak calais-i kihatásaira tekintettel (…) a két miniszter megállapodott, hogy megerősíti az együttműködést, mégpedig a beavatkozásra fordított költségek növelésével” – olvasható Bernard Cazeneuve francia és Theresa May brit belügyminiszter találkozója után kiadott közleményben.

A többletráfordításokkal meg akarják akadályozni calais-i kikötő megközelítését a tengerpart felől, és biztonságosabbá tenni a La Manche-csatorna alatti alagút bejáratát, ahol az elmúlt hetekben több incidens is történt.

Mindezek érdekében a két miniszter felhívta a figyelmet a tengeri kompközlekedés újraindításának fontosságára, amely elengedhetetlen a csatorna mindkét partjának gazdasági fejlődése szempontjából. A két ország folytatja és megerősíti a tájékoztató kampányt is a migránsok körében, amelynek célja megértetni, hogyan működik valójában a brit menekültjogi és szociális rendszer.

Párizs és London a tervek szerint szeptember 20-án köt megállapodást arról, hogy 15 millió euróból – amelyet teljes egészében Nagy-Britannia finanszíroz – kordonokkal megnehezítik a calais-i kikötőhöz való eljutást.

Calais kikötővárosa évtizedek óta a szegény vagy háború sújtotta országokból – Szíriából, Afganisztánból, Szudánból és Irakból – érkezők fontos célpontja, a bevándorlók kompon vagy a csatorna alatti vasúton innen akarnak továbbutazni Nagy-Britanniába, munkalehetőség reményében. A környékbeli erdőkben létesült illegális telepen folyamatosan több százan élnek, de a számuk áprilisban hirtelen megugrott, amikor az olasz partokra érkezett bevándorlók egy része Franciaországba ment tovább.

Az elmúlt napokban egyébként mintegy 70-80 szíriai állampolgár tüntetett mindennap Calais főterén azért, hogy menekültkérelmet nyújthasson be Nagy-Britanniában. Arra emlékeztették a francia hatóságokat, hogy jóllehet Franciaországban megkaphatnák a menekültstátust, de a kérelmük elbírálásának idejére magukra hagyják őket, miközben “Angliában emberhez méltó körülmények között szállást” biztosítanak nekik, ezért akarnak átjutni a csatorna túloldalára.

2015. január 1. és május 21. között a hatóságok 18 ezer illegális bevándorlót tartóztattak fel Nagy-Britannia felé tartó kamionokban. Ez kétszer annyi mint 2014 azonos időszakában volt, és négyszerese a 2013 első öt hónapjában feltartóztatott külföldieknek.

Bővül a díjköteles úthálózat Lengyelországban

Lengyelországban 2015. június 30-tól újabb 251 kilométerrel bővült az útdíj-köteles úthálózat, melyből kb. 35 kilométer autópálya, és kb. 216 kilométer országos közúti útszakasz. A használatarányos útdíj-rendszer alá tartozó úthálózat teljes hossza így 3165 kilométer lesz.

A rendszert ötödik alkalommal bővítik, a mostani kiterjesztésről és az érintett új útszakaszokról a lengyel útdíj-szolgáltató honlapján, az alábbi hivatkozás alatt olvasható részletes, térképes tájékoztató:

www.viatoll.pl – a díjköteles hálózat bővítése

Franciaország – információink a 45 órás pihenőidő kivételének szabályairól

Franciaországban még 2014-ben lépett hatályba a Tisztességtelen Szociális Verseny Megfékezéséről szóló törvény, mely a közúti közlekedésről szóló törvény rendelkezéseit is érintette.

A módosítás szerint a gépkocsivezető a 45 órás pihenőidejét nem töltheti gépjárművében. Minden munkaadónak figyelmet kell fordítania arra, hogy a közúti gépjárművezetők munkájának szervezése megfeleljen az Európai Parlament és a Tanács 561/2006 EK számú rendeletében a normál heti pihenővel kapcsolatosan meghatározott jogi rendelkezéseknek. Ennek megfelelően a munkaadónak gondoskodnia kell a munkavállaló gépkocsivezető részére tisztességes szálláshelyről. Az előírásokat megsértőket akár 30.000 eurós pénzbírsággal vagy 1 évig terjedő elzárással is büntethetik.

A francia Ökológiáért, Energiaügyért és Fenntartható Fejlődésért Felelős Minisztérium Internetes oldalán GYIK formájában oldalán többnyelvű tájékoztatót tett közzé a 2014. július 10-én elfogadott törvényben a gépjárművezetők 45 órás pihenőidejével kapcsolatos szabályok gyakorlati alkalmazásának részletkérdéseiről.

Tájékoztatás a gépkocsivezetői bérekkel kapcsolatos új norvég szabályozásról

A munkabérekkel foglalkozó norvég bizottság (Tariffnemda) döntése értelmében 2015. július 1-től kötelező a 3,5 tonnánál nagyobb összsúlyú járműveket vezető gépkocsivezetők részére 158,32 NOK (2015. június 2-i árfolyam szerint 18,23 EUR) minimális órabért fizetni a napidíjon kívül.

A napidíj összege minimálisan a norvég hatóságok által adómentesen jóváhagyott összeg, amely jelenleg 307 NOK,- (35,35 EUR). Az országban töltött minden egyes 8 óra időtartamra 1/3 résznek megfelelő díjat kell a munkavállaló részére kifizetni.

A rendelkezés a fuvarfeladat jellegétől függetlenül kizárólag azon vállalkozások gépkocsivezetői esetében határoz meg kötelezettséget, mely vállalkozások norvég cég megrendelésére végeznek fuvarozási tevékenységet Norvégia területén. Saját számlás fuvarokra az előírás nem vonatkozik.

E-útdíj MAGYARORSZÁGON  

2013. július 1-től működik a viszonylati jegy váltása és az OBU  fedélzeti egység értékesítése és regisztrálása a HU-GO rendszerben a határokon lévő IBUSZ Irodáinkban !

www.ibuszvam.hu

HU-GO angol és német nyelvű ügyfelei 08.00 és 16.00 óra között hívhatják a call centert.

06-40-40-50-60

(helyi tarifával hívható Magyarországról

+36-36-587-500
(külföldről normál díjszabás szerint hívható)

Balesetmentes közlekedést kívánunk!

IBUSZ Vámügynökség

www.ibuszvam.hu

Kategória: Magyar