Hírlevél 2016. július

2016. júliusi közlekedési korlátozások Magyarországon: a „kamionstop”, azaz a 7,5 tonna legnagyobb megengedett össztömeget meghaladó tehergépjárművek közlekedési korlátozása — mind belföldeseknek, mind pedig nemzetköziseknek — szombatonként 15:00 órakor kezdődik, és vasárnaponként 22:00 óráig tart.

A kamionstop „nyári” rendje szerint

Mint minden évben, így idén július 1-jétől is a kamionstop nyári rendje irányadó Magyarországon, mely júliusban és augusztusban tart. Ez annyit tesz, hogy a 7,5 t legnagyobb megengedett össztömeg feletti tehergépjárműveknek júliusban és augusztusban szombatonként már 15:00 órakor meg kell állniuk.

Nehéz tehergépjárművekkel tehát júliusban hazánk útjain közlekedni tilos:

  • 2016. július      2. (szombat) 15:00 órától » július 3. (vasárnap) 22:00 óráig
  • 2016. július      9. (szombat) 15:00 órától » július 10. (vasárnap) 22:00 óráig
  • 2016. július      16. (szombat) 15:00 órától » július 17. (vasárnap) 22:00 óráig
  • 2016. július      23. (szombat) 15:00 órától » július 24. (vasárnap) 22:00 óráig
  • 2016. július      30. (szombat) 15:00 órától » július 31. (vasárnap) 22:00 óráig

KIVÉTELEK MAGYARORSZÁGON — Júliusra a kivételek itthon nagy vonalakban a megszokottak. Habár volt kisebb jogszabályváltozás 2014 decemberének elején, azonban továbbra is mentességet élveznek az élő állatot, friss tejet, tejterméket, friss és fagyasztott húst és hústerméket, friss pékárut, gyorsan romló élelmiszert, tojást, valamint friss, nyers, nem fagyasztott, nem szárított, nem feldolgozott zöldséget és gyümölcsöt, gabonát stb. szállító — illetve ilyen szállítási cél érdekében a fel- és lerakóhely között, továbbá azok és a telephely viszonylatában üresen közlekedő — tehergépkocsik. A közlekedési korlátozás alól mentesülők körét a 190/2008-as kormányrendelet 5. §-a rögzíti, melyet mindig megtalál a www.mkfe.hu nyitóoldalán, a nagy képeknél vagy közvetlenül itt (MEGNYITÁS »).

Ha Ön romlandó élelmiszert szállít vagy fuvaroz, a menetokmányon mindenképpen legyen feltüntetve, hogy „romlandó” (külföldi utakon angolul: „perishable”)! Szintén lényeges, hogy a mentességek egyes eseteiben a sofőrnek menetokmányként a fedélzeten kell tartania a megbízó vagy a szállító által kitöltött iratot, azaz a kormányrendelet 4. melléklete szerinti tartalommal kiállított nyilatkozatot

IRU tájékoztató a franciaországi „négykezes” fuvarteljesítés szabályairól

Az IRU felkérésére a francia hatóságok hivatalosan megerősítették, hogy a négykezes járművek személyzetének azon tagja, amely aktívan nem vesz részt a vezetésben, kiveheti a 45 perces szünetet a mozgó járműben.

Az IRU azt javasolja azoknak a vállalkozásoknak, amelyek rendszeresen négykezes járműveket indítanak Franciaországba, hogy a mellékelt levelet nyomtassák ki és tartsák a járművekben, hogy ilyen jellegű ellenőrzés esetén a gépkocsivezetők át tudják adni az erről szóló tájékoztatást az eljáró hatóság munkatársainak.

Loi Macron: július 23-ig csak figyelmeztet a francia hatóság

Az IRU-tól érkezett legfrissebb információk szerint a francia hatóságok július 23-ig az ellenőrzések során feltárt hiányosságok miatt csak figyelmeztetik a fuvarozókat, büntetést nem szabnak ki.

A francia munkaügyi minisztérium az IRU kérdésére hivatalosan is megerősítette, hogy a Loi Macronnal kapcsolatban július 1-től zajló ellenőrzések során a hatóságok július 23-ig csak figyelmeztetik a szabálytalan fuvarozókat.

Az IRU és az MKFE is üdvözli a francia minisztérium e lépését, de továbbra is azt szorgalmazzuk, hogy a Loi Macronnal kapcsolatban felmerült tisztázatlan kérdések miatt hosszabb távú moratóriumot vezessen be Franciaország. Ennek eredményéről az IRU tájékoztatni fogja Egyesületünket, és egyben arra kéri a fuvarozókat, hogy számoljanak be minden olyan ellenőrzésről, amelyen a következő időszakban átesnek Franciaországban.

Csatát nyertünk Brüsszelben: az Európai Bizottság jogi lépéseket kezdeményez Franciaországgal és Németországgal szemben a Loi Macron és a MiLoG miatt

Június 16-án arról hozott döntést az Európai Bizottság, hogy jogi lépéseket kezdeményez Franciaországgal és Németországgal szemben a minimálbér közlekedési szektorra történő kiterjesztése miatt. A döntés hátterében az áll, hogy az EB nem tartja indokoltnak a két ország ilyen irányú döntéseit.

A Bizottság első lépésként egy felszólító levelet küld a francia hatóságoknak, amely a kötelezettségszegési eljárás megindításához vezető út első állomása. Mindezek mellett az EB úgy döntött, hogy kiegészítő felszólító levelet küld a német hatóságoknak, mivel Németországnak ez idáig nem sikerült eloszlatnia a Bizottság aggályait a MiLoG kapcsán.

Az EB mindkét esetben úgy ítéli meg, hogy nem indokolt a német és a francia minimálbér alkalmazása a nemzetközi közúti szállításban, mert ez aránytalanul megnöveli az adminisztratív terheket és veszélyeztetheti az egységes piac megfelelő működését.

Az Európai Bizottság úgy véli, hogy olyan intézkedésekre van szükség a munkavállalók szociális védelme és a tisztességtelen versenyfeltételek kizárása érdekében, amelyek nem korlátozzák az áruk és szolgáltatások szabad áramlását az Unióban.

E-útdíj MAGYARORSZÁGON  

2013. július 1-től működik a viszonylati jegy váltása és az OBU  fedélzeti egység értékesítése és regisztrálása a HU-GO rendszerben a határokon lévő IBUSZ Irodáinkban !

www.ibuszvam.hu

HU-GO angol és német nyelvű ügyfelei 08.00 és 16.00 óra között hívhatják a call centert.

06-40-40-50-60

(helyi tarifával hívható Magyarországról

+36-36-587-500
(külföldről normál díjszabás szerint hívható)

Balesetmentes közlekedést kívánunk!

IBUSZ Vámügynökség

www.ibuszvam.hu

Kategória: Magyar