Hírlevél 2015. június

2015. júniusi közlekedési korlátozások Magyarországon: a „kamionstop”, azaz a 7,5 tonna legnagyobb megengedett össztömeget meghaladó tehergépjárművek közlekedési korlátozása — mind belföldeseknek, mind pedig nemzetköziseknek — szombatonként 22:00 órakor kezdődik, és vasárnaponként 22:00 óráig tart.

Júniusban így alakul részletesen a belföldi és/vagy nemzetközi fuvarban haladó nehéz-tehergépjárművek tilalmi órarendje Magyarországon:

2015. június   6. (SZO) 22:00 órától » 2015. június   7. (V) 22:00 óráig

 2015. június 13. (SZO) 22:00 órától » 2015. június 14. (V) 22:00 óráig

 2015. június 20. (SZO) 22:00 órától » 2015. június 21. (V) 22:00 óráig

 2015. június 27. (SZO) 22:00 órától » 2015. június 28. (V) 22:00 óráig

KIVÉTELEK MAGYARORSZÁGON. — Májusra vonatkozóan a kivételek itthon nagy vonalakban a megszokottak. Habár volt kisebb jogszabályváltozás 2014 decemberének elején, azonban továbbra is mentességet élveznek az élő állatot, friss tejet, tejterméket, friss és fagyasztott húst és hústerméket, friss pékárut, gyorsan romló élelmiszert, tojást, valamint friss, nyers, nem fagyasztott, nem szárított, nem feldolgozott zöldséget és gyümölcsöt, gabonát stb. szállító – illetve a fel- és lerakóhely között, továbbá azok és a telephely viszonylatában üresen közlekedő – tehergépkocsik. A közlekedési korlátozás alól mentesülők körét a 190/2008-as kormányrendelet 5. §-a rögzíti, melyet mindig megtalál honlapunk nyitóoldalán, a nagy képeknél! FONTOS! Ha Ön romlandó élelmiszert szállít vagy fuvaroz, a menetokmányon mindenképpen legyen feltüntetve, hogy „romlandó” (külföldön angolul: „perishable”)! Szintén lényeges, hogy a mentességek egyes eseteiben a tehergépjármű vezetőjének menetokmányként a fedélzeten kell tartania a megbízó vagy a szállító által kitöltött iratot, azaz a kormányrendelet 4. melléklete szerinti tartalommal kiállított nyilatkozatot

Előzési korlátozás feloldásával csökkentenék a dugókat a német A7-es sztrádán

Bár a legtöbb esetben a teherautóval való előzést a közlekedésbiztonságra hivatkozva tiltják, bizony sokszor előfordul, hogy a tilalom nem egészen úgy sül el, mint ahogy azt a felelősök leképzelték.

A német A7-es sztrádán, az észak-nyugati részen egy ideje felújítás folyik, itt pedig három fontosabb autópálya is találkozik. Az előzési tilalom él a teherautók részére, így a külső sáv megtelik kamionokkal, ennek köszönhetően pedig napi rendszerességgel alakulnak ki komoly, több kilométeres dugók.

Átmeneti nyári közlekedési korlátozás Ukrajnában

2015. június 1. óta, amennyiben a levegő hőmérséklete eléri a + 28˚C fokot, átmeneti közlekedési korlátozást léptetnek életbe Ukrajnában, hívta fel figyelmünket ukrán társegyesületünk (ASMAP).

Karbantartás a DN5-ös úton Romániában

Az év végéig tartanak a karbantartási munkálatok a DN5-ös úton Romániában a bolgár határ közelében. A munkálatok a 64+884 km szakaszt érinti, mely magában foglalja a vámterülethez vezető kijáratot és a Giurgui hidat is.

A forgalmat egy sávra szűkítették, a sebességhatár 10km/óra, továbbá az arra közlekedő járművek tengelyterhelése nem haladhatja meg a 11,5 tonnát.

A torlódások elkerülése céljából a célszerű más bolgár-román határátkelőt választani:

  • Vidin/Calafat;
  • Oriahovo/Bechet      (komp);
  • Svishtov/Zimnicea      (komp);
  • Silistra/Călărasi      (komp);
  • Yovkovo/Negru      Vodă;
  • Durankulak/Vama      Veche

A korlátozás a 24 tonna feletti járműveket érinti. A korlátozás az érintett napokon reggel 9:00-10:00 és este 21:00-22:00 között van érvényben. Az érintett utak a földrajzi elhelyezkedésüktől függően kerültek kiválasztásra (pontos utakat nem közölt az ASMAP tájékoztatása), melyeket táblák is jeleznek.

Segítségnyújtás Szlovéniában

A szlovén autópályákon vagy autóutakon bekövetkezett probléma esetén hívják az AMZS munkatársait!

http://www.amzs.si/en/default.aspx

A segélyhívó telefonszám: +386 1 530 53 53 (non-stop hívható szám)

Az operátorok beszélnek angolul és németül is.

Változások a bolgár-török határon

2015. június 1-jén reggel 8:00 órától a bolgár-török határon (Kapitan Andreevo) a nehézgépjárművek úthasználatához szükséges matricát kizárólag a következő bankkártyákkal lehet megvásárolni.
VISA, Visa Electron, V Pay, MasterCard, Maestro és BORIKA.

A fizetés eddigi rendszere nem változik. A bolgár járművek úthasználatához szükséges matricák ellenértékét bolgár levában (BGN), míg a külföldi járművekét euróban lehet kifizetni.

A változásra amiatt van szükség, hogy felgyorsítsák az ügyintézést és visszaszorítsák a korrupciót.

A tervek szerint Bulgária valamennyi jelentős határátkelőhelyén ezt a rendszert fogják bevezetni.

Használatarányos útdíj a tehergépkocsikra 2016. április 1-jétől Belgiumban

Az üzemeltető Viapass tájékoztatása szerint a jelenlegi időalapú Eurovignette rendszert a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó tehergépjárművek tekintetében 2016. április 1-jétől EETS kompatibilis műholdas technológián alapuló, megtett úttal arányos díjfizetés váltja fel Belgiumban. A jelenleg megismerhető tájékoztatások szerint a rendszer érvényes lesz a jelenlegi díjfizetős úthálózatra, az autópályákra és gyorsforgalmi utakra, városi elkerülő szakaszokra, de a belga régiók más területi útszakaszokat is bevonhatnak a díjfizetéssel érintett hálózatba.

A díjszabásra vonatkozóan később – de legalább a rendszer indítása előtt 6 hónappal – születik döntés. Annyi már ismert, hogy a díj az infrastruktúra és külső költség elemeket egyaránt tartalmazni fogja és hogy más rendszerekhez hasonlóan az út típusa, a jármű megengedett legnagyobb tömege és emissziós osztályba sorolása határozza meg az egy kilométerre eső díjtételt.

A bevezetést követően minden, belga utakon közlekedő, 3,5 tonna össztömeget meghaladó tehergépjárműnek rendelkeznie kell működő On Board Unit (OBU) fedélzeti egységgel. A készülékek az www.satellic.be honlapján lesznek megrendelhetők postai kézbesítéssel, vagy a határátkelőhelyeken és Belgium egész területén megtalálható szervizpontokon is beszerezhetők egy bizonyos összegű kaució ellenében, mely a készülék leadásakor visszatérítésre kerül. Az információk szerint a honlap és a szervizpontok az éles üzem bevezetése előtt 6 hónappal már üzemelni fognak, tehát az érintett fuvarozók számára elegendő idő áll rendelkezésre a felkészülésre.

A díjfizetés ellenőrzését a régiós hatóságok és a Viapass közösen végzi, a hét minden napján folyamatosan, rögzített és mobil eszközökkel. A fedélzeti egység nélkül, vagy nem üzemelő fedélzeti egységgel közlekedő felhasználók bírságfizetésre számíthatnak. A beszedett útdíjakat a közúti infrastruktúra, a mobilitás és az áruszállítás feltételeinek javítására fordítják.

A bevezetéssel kapcsolatos hírek, információk folyamatosan nyomon követhetők a www.viapass.be, vagy a www.satellic.be oldalon. Javasolt a díjtételek megismerése érdekében az oldalakat figyelemmel kísérni, vagy Hírlevél-szolgáltatásra feliratkozni (www.viapass.be – Contact menüpont). A megismerhető információkról szervezetünk is időben tájékoztatni fogja tagságát.

Az Európai Bizottság kötelezettségszegési eljárást indít Németországgal szemben

Jó hír Brüsszelből: az Európai Bizottság biztosi testületének május 19-i döntése értelmében a németországi kötelező minimálbér-rendelkezések kiterjesztése miatt a bizottság elindítja a kötelezettségszegési eljárást Németországgal szemben.

A bizottsági álláspont szerint a minimálbér-rendelkezések hatályának kiterjesztése a Németország területét érintő közlekedési műveletekre, aránytalanul korlátozza az EU szabadságjogait, elsősorban az áruk és szolgáltatások szabad áramlásának jogát.

A brüsszeli testület közleménye angol és francia nyelven ide kattintva olvasható. A közlemény rámutat, hogy a német intézkedések a tranzitfuvarozás és egyes nemzetközi szállítási műveletek esetében indokolatlanok, mivel aránytalan adminisztratív akadályokat hoznak létre, és olyan torzulásokat okoznak, amelyek megakadályozzák a belső piac megfelelő működését. A Bizottság úgy véli, hogy arányosabb és méltányosabb intézkedések állnak rendelkezésre a munkavállalók szociális védelme és a tisztességes verseny biztosítása érdekében, melyek ugyanakkor nem korlátozzák a szolgáltatások és áruk szabad mozgását.

A jogsértési eljárás első lépéseként a német intézkedések alapos értékelését követően a Bizottság felszólító levelet küldött Németország részére. Az eljárás során a bizottság információcserét kezdeményez a német hatóságokkal, melyeknek két hónapon belül válaszolniuk kell a Bizottság által a felszólító levélben felhozott érvekre.

A döntéssel kapcsolatban Deli Andor európai parlamenti képviselő, a Közlekedési és Idegenforgalmi Bizottság (TRAN) állandó tagja– akivel szervezetünk rendszeres informális kapcsolatot tart a kérdés tekintetében (információk itt) – közleményt adott ki, melyet az alábbi linkre kattintva olvashatnak:

E-útdíj MAGYARORSZÁGON  

2013. július 1-től működik a viszonylati jegy váltása és az OBU  fedélzeti egység értékesítése és regisztrálása a HU-GO rendszerben a határokon lévő IBUSZ Irodáinkban !

www.ibuszvam.hu

HU-GO angol és német nyelvű ügyfelei 08.00 és 16.00 óra között hívhatják a call centert.

06-40-40-50-60

(helyi tarifával hívható Magyarországról

+36-36-587-500
(külföldről normál díjszabás szerint hívható)

Balesetmentes közlekedést kívánunk!

IBUSZ Vámügynökség

www.ibuszvam.hu

Kategória: Magyar