Hírlevél 2014. május

2014. májusi közlekedési korlátozások Magyarországon: a „kamionstop”, azaz a 7,5 tonna legnagyobb megengedett össztömeget meghaladó tehergépjárművek közlekedési korlátozása — mind belföldeseknek mind pedig nemzetköziseknek — szombatonként 22:00 órakor kezdődik, és vasárnaponként 22:00 óráig tart. Csupán a május 1-jei hosszú hétvégén lesz ettől eltérő órarend.

Nehéz tehergépjárművekkel tehát májusban hazánk útjain belföldi és nemzetközi viszonylatban közlekedni egyaránt tilos:

2014. április 30. (szerda) 22:00 órától » május 1. (csütörtök) 22:00 óráig

2014. május 3. (szombat) 22:00 órától » május 4. (vasárnap) 22:00 óráig

2014. május 10. (szombat) 22:00 órától » május 11. (vasárnap) 22:00 óráig

2014. május 17. (szombat) 22:00 órától » május 18. (vasárnap) 22:00 óráig

2014. május 24. (szombat) 22:00 órától » május 25. (vasárnap) 22:00 óráig

2014. május 31. (szombat) 22:00 órától » június 1. (vasárnap) 22:00 óráig

FONTOS! Mint minden évben, így idén (március 1-jétől) is kezdetét vette a kamionstop tavaszi rendje: ez annyit tesz, hogy véget ért az EURO 3-4-5-6-os járművek nemzetközi fuvarjainak téli mentessége, így tehát március óta a kamionstop nekik is kötelező: a tiltás egyaránt vonatkozik mind a belföldi, mind a nemzetközi fuvarfeladatot végző, 7,5 t össztömeg feletti tehergépjárművekre! Az államhatártól a telephelyig vagy lerakóhelyig sem szabad „hazagurulni”, mert az a kedvezmény minden évben csak júliusra és augusztusra vonatkozik!!!

Lejárt az ügyeskedő külföldi fuvarozók ideje

Kibabrált a magyar utakon „feketefuvarokkal” előnyt szerző, unión kívüli országok kamionosaival a kormány.

Egy május 4-én hatályba lépő rendelet alaposan megszigorítja a közúti fuvarozók rakodási helyeken alkalmazott ellenőrzését. A nemzetközi engedélyekkel visszaélő, kitöltetlen dokumentumokkal árut szállító szakvállalkozók éppen úgy megüthetik a bokájukat, mint a papírok meglétét nem ellenőrző telephelyek. A közigazgatási bírság 300 ezer forint.

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) fontolgatja a fuvarokmányok elektronikus ellenőrzésének bevezetését is. Ennek mikéntjéről egyelőre keveset lehet tudni, de a hírek szerint ebben szerephez juthat a tavaly július óta működő elektronikus útdíj rendszer. A kormány rendelete lényegében bezárja a kiskaput az ügyeskedők előtt. Eddig ugyanis semmi sem akadályozta meg, hogy a többi között ukrán, török, orosz kamionosok trükközzenek a közösség különböző országaiba szóló engedélyekkel.

A magyar határt átlépő, nem uniós kamionosoknak május 4-től akkor is ki kell tölteniük a hazánk útjaira szóló fuvarengedélyt, ha a határon ezt nem kéri senki, és nincs olyan készülék sem, amivel a határátlépés helyét, pontos idejét, a jármű kilométeróra-állását rögzíteni lehet. Ez azzal jár, hogy a tilosban járók a közúti ellenőrzéseknél nem hivatkozhatnak arra: uniós területről léptek be az országba. Újdonság lesz az is, hogy a kitöltött fuvarengedélyeket a felrakó-, illetve lerakóhelyeken be kell mutatni. Ha itt a papírokban hibát találnak, megtagadhatják a kamion rakodását, és ezt bejelentik a hatóságoknak is.

A fuvarengedélyen a fel- és lerakodás helyét, pontos idejét, valamint a fuvarozó jármű kilométeróra-állását is rögzíteni kell. A dokumentum másolatát pedig a fuvarlevél telepen maradó példányához csatolják. Pusztán csak azért, hogy ha kell, a szakhatóságok kérésére még egy évig bemutathassák.

Utólagos útdíjfizetés Ausztriában a Go-Direkt segítségével

Az útdíj egyszerűbb fizetése érdekében szeretnénk felhívni a figyelmét az ASFINAG saját fizetőeszközére, a Go-Direkt-re.

A Go direkt szolgáltatásnak köszönhetően az ASFINAG jelentősen leegyszerűsíti az osztrák útdíjfizetést.

A Go Direkt az ASFINAG házon belüli fizetési módozata a 3,5 tonnát meghaladó járművek számára.

Előnyei:

  • rugalmas      fizetés;
  • szabadon      választható fizetési periódus;
  • éves      forgalom 0,3%-a visszatérítésre kerül az év végén;
  • a      GO-Box megrendelésével együtt automatikusan megtörténik az emissziós      osztályba történő besorolás, ezáltal az értékesítő helyek felkereséséből      adódó időveszteség minimálisra csökken;
  • a      fizetés történhet Pre illetve Post Pay rendszerben;
  • Post      Pay fizetés esetén havi, 14 napos vagy heti fizetési opciók állnak      rendelkezésre;

Ausztriában szigorodnak a közlekedési tilalmak

 2014. július 1-jétől Bécsben és Alsó-Ausztria keleti részében szigorodik a teherjárművek közlekedésére vonatkozó tilalom.


Ez minden olyan Euro-1 motorral rendelkező teherjárműre vagy nyerges-vontatóra érvényes, melyet legkésőbb 1996. szeptember 30-ig lehetett forgalomba helyezni. A közlekedési tilalom 2016. január 1-jétől az Euro-2 motorral rendelkező teherjárműre vagy nyerges-vontatókra is kiterjed. Ezeket 2001. szeptember 30-ig volt megengedett forgalomba helyezni. A jelenleg érvényes előírások szerint ez alól általában csak a nagy értékű, különleges felépítménnyel rendelkező teherjárművek kapnak kivételt. Arról, hogy mely teherjárművek esnek ebbe a kategóriába, eddig még nem folytak tárgyalások.

Kiegészítő közlekedési korlátozások Ile-de-France területén májusban

Az IRU felhívja a fuvarozók figyelmét, hogy Île-de-France bizonyos útszakaszain (melyek listája megtekinthető honlapunkon a tagi információknál) kiegészítő  közlekedési korlátozás lesz érvényben május 2-án és 9-én  16.00 – 21.00 óráig Párizs felől, 6.00 – 10.00 óráig Párizs irányába.

Tömegnormák betartása Belgiumban

Szigorúan ellenőrzik  a tömegnormák betartását  Belgiumban.

Belga társegyesületünk felhívja a fuvarozók figyelmét, hogy  egyre szigorúbban ellenőrzik a tehergépjárművek össztömegét és tengelyterhelését Belgiumban, főként Flandriában.

Egyre több automatikus mérőberendezést helyeznek el az autópályákon és gyorsforgalmi utakon. A megengedett értékek túllépése esetén jelentős büntetésre kell számítani

Fokozott ellenőrzések Belgiumban

Az Európai Szállítási Dolgozók Szövetségétől (ETF) származó információ alapján Belgiumban új szabályozás van, ami az országban dolgozó gépkocsivezetőkre vonatkozik. November végén a belga kormány elfogadott egy sor intézkedést, amelynek célja, hogy felhívja a figyelmet a társadalmi dömpingre a közúti közlekedésben. A következő intézkedésekről van szó:

  • A piaci      szereplők csak kiküldött munkavállalókat alkalmazhatnak      (gépkocsivezetőket) előzetes bejelentés alapján, egy példányát ennek a      bejelentésnek a kiküldött gépkocsivezetőnek magánál kell tartania;
  • A      gépkocsivezetők ezentúl már nem vehetik ki (nem tölthetik) a normál heti      (45 órás) pihenőidejüket a járműben – e célból ellenőrzések lesznek a      parkolóhelyeken;
  • Több ezer      euróra emelkedtek a büntetések;
  • Egy speciális,      20 ellenőrből álló ellenőrző szervet hoztak létre, az új intézkedések      végrehajtása érdekében;
  • Az évi      20 000 ellenőrzésből minimum 1500-at szentelnek a határokon átnyúló      szociális dömping ügyeknek.

Belgium a második tagállam, amely konkrét intézkedéseket hoz a közúti közlekedésben lévő szociális dömping ellen az idén. Korábban, az év elején Finnországban vezettek be hasonló ellenőrzési és végrehajtási intézkedéseket. Franciaország követheti a sort hamarosan hasonló intézkedésekkel.

Május 1-jétől szigorítják a buszok bécsi behajtását

Az IRU tájékoztatása szerint 2014. május 1-jétől Bécsben általánossá és állandóvá teszik azokat a buszos korlátozásokat, melyeket a korábbi években csak Advent előtt, szombati napokon alkalmaztak.

Szállodákhoz és a különböző rendezvények helyszíneihez a transzfer továbbra is engedélyezett lesz, azonban a turistacsoportoknak megtiltják, hogy a nevezetességeknél le- és felszálljanak 2014. május 1. után. Az utasok ki- és beszállítására a Ringstraße és Franz-Josefs-Kai pontokat jelölték ki. Az idegenvezetőknek és ügynökségeknek korábban kiadott beléptető kártyákkal már csak a Városi Opera mellé és az Albertinaplatz területére lehet behajtani.

A környezetvédelmi övezetbe kizárólag a Magistratsabteilung 46 (helyhatóság) engedélyével hajthatnak be az autóbuszok.

E-útdíj MAGYARORSZÁGON  

2013. július 1-től működik a viszonylati jegy váltása és a fedélzeti egység regisztrálása a HU-GO rendszerben a határokon lévő IBUSZ Irodáinkban !

A HU-GO tájékoztatja az e – útdíjrendszer használóit, hogy 2013. november 15-től új telefonszámon érhető el a HU-GO elektronikus útdíjfizetési rendszer telefonos ügyfélszolgálata, amely 0-24 óráig várja a hívásokat.

A HU-GO angol és német nyelvű ügyfelei 08.00 és 16.00 óra között hívhatják a call centert.

Az új elérhetőség:

06-40-40-50-60

(helyi tarifával hívható Magyarországról

+36-36-587-500
(külföldről normál díjszabás szerint hívható)

Balesetmentes közlekedést kívánunk!

IBUSZ Vámügynökség

www.ibuszvam.hu

Kategória: Magyar