Hírlevél 2015. február

2015. februári közlekedési korlátozások Magyarországon:

2015.  január 31. (SZO) 22:00 órától » 2015. február 1. (V) 22:00 óráig
(az EURO-3-4-5-6-os, nemzetközi forgalomban közlekedő tehergépkocsik haladhatnak)

2015. február 7. (SZO) 22:00 órától » 2015. február 8. (V) 22:00 óráig
(az EURO-3-4-5-6-os, nemzetközi forgalomban közlekedő tehergépkocsik haladhatnak)

2015. február 14. (SZO) 22:00 órától » 2015. február 15. (V) 22:00 óráig
(az EURO-3-4-5-6-os, nemzetközi forgalomban közlekedő tehergépkocsik haladhatnak)

2015. február 21. (SZO) 22:00 órától » 2015. február 22. (V) 22:00 óráig
(az EURO-3-4-5-6-os, nemzetközi forgalomban közlekedő tehergépkocsik haladhatnak)

2015. február 28. (SZO) 22:00 órától » 2015. március 1. (V) 22:00 óráig
(az EURO-3-4-5-6-os, nemzetközi forgalomban közlekedő tehergépkocsik haladhatnak)

KIVÉTELEK MAGYARORSZÁGON a kivételek itthon nagy vonalakban a megszokottak: élő állat, friss tej, tejtermék, friss és fagyasztott hús, hústermék, friss pékáru, gyorsan romló élelmiszer, tojás, friss zöldségáru, valamint az ilyen rakományokért üresen közlekedő tehergépkocsik stb. A közlekedési korlátozás alól mentesülők körét a 190/2008-as kormányrendelet 5. §-a rögzíti, melyet mindig megtalál a www.mkfe.hu nyitóoldalán, a nagy képeknél vagy közvetlenül itt (MEGNYITÁS »). FONTOS! Ha Ön romlandó élelmiszert szállít vagy fuvaroz, a menetokmányon mindenképpen legyen feltüntetve, hogy „romlandó” (külföldön angolul: „perishable”)! Szintén lényeges, hogy a mentességek egyes eseteiben a tehergépjármű vezetőjének menetokmányként a fedélzeten kell tartania a megbízó vagy a szállító által kitöltött iratot, azaz a kormányrendelet 4. melléklete szerinti tartalommal kiállított nyilatkozatot.

MIT JELENT A KAMIONSTOP „TÉLI RENDJE”? — Mint minden évben, úgy idén november 4.óta is „téli rend” szerint alakul a korlátozás: ez annyit tesz, hogy egészen március 1-jéig a hétvégi és ünnepnapi közlekedési tilalom Magyarországon nem vonatkozik a legalább EURO 3-as környezetvédelmi besorolású, nemzetközi forgalomban közlekedő tehergépkocsikra.

Német minimálbér a tranzitra átmenetileg felfüggesztve

Az IRU-tól származó információ alapján a német kormány átmenetileg felfüggeszti azt a rendelkezést, amely szerint a Németországon tranzit forgalomban áthaladó külföldi fuvarozó/személyszállító vállalkozások sofőrjei esetében is kötelezően, a német minimálbért kell fizetni.
A felfüggesztés előreláthatólag addig marad érvényben, amíg nem pontosítják az ügy uniós jogi kérdéseit. Ezek a pontosítások 2015 nyarára várhatóak.
A felfüggesztés nem vonatkozik azokra a külföldi vállalkozásokra, amelyek Németországba irányuló, vagy Németországból indított fuvarfeladatokat teljesítenek, vagy az országban kabotázs tevékenységet folytatnak.

Tájékoztatás a Moldova/Transznisztria felé történő fuvarozáshoz

A Külügyminisztériumtól kapott tájékoztatás alapján, korábbi tájékoztatásunkkal összhangban ismételten felhívjuk a figyelmüket, hogy a Moldova területére történő fuvarozás során fokozott figyelemmel járjanak el az útvonal megválasztása során.
A konzuli tájékoztatás szerint az Ukrajna felől a Moldovai Köztársaság Dnyeszterentúli Területére történő belépés (áruszállítás), majd ezt követően a Moldovai Köztársaságnak a Dnyeszterentúli Területtől eltérő elhagyása (például Románia felé) határ- és vámrendészeti problémákat okozhat, és eljárást vonhat maga után. A moldovai fuvarok teljesítésekor tehát kizárólag a Chisinau ellenőrzése alatt álló határállomásokat vegyék igénybe beléptetés és vámkezelés céljából, különös figyelemmel a szakadár Dnyeszter-melléki területekre szánt szállítmányok esetében. Ettől eltérő esetben a moldáv hatóságok pénzbüntetéssel sújtják a fuvarfeladatot végrehajtó vállalkozást.

Amennyiben mégis Ukrajna felől lépnek be  Transznisztria területére, ügyeljenek arra, hogy a kilépés is ugyanazon az útvonalon történjék, elkerülendő a fenteikben vázolt problémákat.

Tehergépkocsik sávválasztása a Dartford alagút előtt

Helyszíni bírságot szabhatnak ki a tehergépjárművek vezetőinek, ha rossz sávba sorolnak a Dartford alagút előtt Kentben.
A DVSA megkezdte a szabályok ellenőrzését és a szabálytalanság büntetését.

Mivel különböző magassági korlátozások vannak érvényben (4,8m a nyugati alagútban és 5m a keleti alagútban), a 4.8 méternél magasabb, de 5 méternél alacsonyabb tehergépjárműveknek a 3. vagy 4. forgalmi sávokba kell sorolniuk (jobb oldali forgalmi sávok) ahhoz, hogy a keleti alagútba jussanak. A legfeljebb 4.8m magas járművek bármelyik sávot választhatják. Minden 5m feletti járműnek másik útvonalat kell találnia.

A nem megfelelő sávban közlekedő járműveket leállítják és visszaküldik az 1b csomóponthoz, ahonnét a jó sávban közelíthetik meg az alagutat.

Nőtt a dugódíj Svédországban

Az IRU tájékoztatása szerint 2015. Január 1-től  emelték a dugódíj mértékét  Stockholmban  és Göteborgban.

A fenti adót a 14 tonnánál kisebb megengedett össztömegű személygépjárművek, tehergépjárművek és autóbuszok után kell fizetni.

A sürgősségi járművek, a legalább 14 tonna megengedett össztömegű autóbuszok,  a motorkerékpárok és a segédmotoros kerékpárok mentesülnek az adó megfizetése alól.

A dugódíjat azok után a járművek után kell fizetni, amelyek  áthaladnak  egy ellenőrző ponton hétfőtől péntekig 06.00 -18.29 óráig.
Az adót nem kell fizetni szombaton,  vasárnap és  munkaszüneti napokon, munkaszüneti napok előtt, illetve  július hónapban.

Annak érdekében, hogy az adó valódi hatását betöltse és  csökkenjen a forgalom, az adók eltérőek a különböző időpontokban. A költségek legmagasabbak a  legnagyobb forgalmi időszakokban és a legzsúfoltabb  helyeken.

Változnak a veszélyes áruk szállítására vonatkozó európai előírások

Bővül a veszélyes áruk köre 2015. január 1-jétől az európai szabályozás legújabb módosítása értelmében. Emiatt több fuvarozónak lesz szüksége a rakomány, illetve a szállítás környezeti feltételeinek folyamatos ellenőrzésére. A megfelelő riasztó berendezések alkalmazásával sok esetben megelőzhetőek a veszélyes árut szállító kamionok sérüléséből eredő katasztrófák, a környezetre és személyekre veszélyes anyagok szivárgásából fakadó káresemények.

A veszélyes áruk (tűz- és robbanásveszélyes, illetve egészségkárosító tulajdonsággal bíró anyagok) közúti szállítását az ADR nevű európai egyezmény szabályozza. Az előírások kétévente frissülnek annak érdekében, hogy a veszélyes anyagok tárolása és szállítása mindig a legkorszerűbb eljárás szerint történjen. A 2015. január 1-jével életbe lépő módosítások értelmében a szabályozás az alábbiak szerint változik:

  • Húsz új tétellel bővült a veszélyes áruk köre, köztük a félvezetők gyártásához használt gázokkal, a járműiparban használt aszimmetrikus kondenzátorokkal, a kiselejtezett, üres tisztítatlan csomagolóeszközökkel, továbbá a sugárzást érzékelő rendszerekkel.
  • Módosulnak a veszélyes rakományról a közlekedés többi résztvevőjét, illetve baj esetén a katasztrófavédelmi egységeket tájékoztató bárcákra vonatkozó előírások, így az új mintáknak nem megfelelő bárcákat cserélni kell.
  • Átdolgozták az ömlesztett – darabos, szemcsés – veszélyes áruk szállítására vonatkozó rendelkezéseket is, így az ilyen rakomány január 1-jétől már csak az erre szolgáló, folyadéktömör konténerben szállítható, illetve ha ez nem biztosítható, akkor a konténert folyadéktömör és döfésálló béléssel, illetve folyadék-visszatartó eszközzel kell ellátni.
  • Cserélni kell a szállítás során esetlegesen bekövetkező baleset vagy más veszélyhelyzetre vonatkozó útmutatásokat tartalmazó írásbeli utasításokat, amelyek a rendelkezés módosítása értelmében kiegészülnek az e-cigaretták és egyéb lítium-ion akkumulátoros eszközök használati tilalmával

A veszélyes áruk körének bővülésével a fuvarozással, szállítmányozással foglalkozó vállalatoknak még több esetben kell fokozott gondossággal eljárni a fuvarfeladatok teljesítése során. A rakomány és a jármű állapotának folyamatos, valós idejű ellenőrzéséhez a korszerű telematikai megoldások jelentenek hathatós segítséget.

Míg egyéb fuvarfeladatok során egy figyelmetlenség elsősorban a megbízó és megbízott számára okozhat főleg anyagi természetű károkat, a veszélyes áruk nem megfelelő kezelése akár súlyos természeti katasztrófához is vezethet, illetve emberéleteket is veszélyeztethet. Lényegesen nagyobb felelősséggel jár tehát az ilyen rakományok fuvarozása, így nem véletlen, hogy a veszélyes árut szállító járművezetőknek rendszeres oktatásokon és felkészítő tanfolyamokon kell részt venniük.

Az ADR–tagállamok hatóságai a területükön lévő alagutakra nézve kockázatbecslést végeztek. Ezektől a besorolásoktól függ, hogy az adott áruk szállíthatóak-e az egyes alagutakban, vagy sem, illetve milyen korlátozással. Ugyanez igaz több más, a hatóságok által kijelölt területre is. Az útvonaltervező programban automatikus riasztások állíthatóak be arra az esetre, ha a járművek érintenék ezeket a zónákat, így megelőzhetőek az esetleges szabálysértések és büntetések.

E-útdíj MAGYARORSZÁGON  

2013. július 1-től működik a viszonylati jegy váltása és az OBU  fedélzeti egység értékesítése és regisztrálása a HU-GO rendszerben a határokon lévő IBUSZ Irodáinkban !

www.ibuszvam.hu

HU-GO angol és német nyelvű ügyfelei 08.00 és 16.00 óra között hívhatják a call centert.

06-40-40-50-60

(helyi tarifával hívható Magyarországról

+36-36-587-500
(külföldről normál díjszabás szerint hívható)

Balesetmentes közlekedést kívánunk!

IBUSZ Vámügynökség

www.ibuszvam.hu

Kategória: Magyar

Informativno pismo 2015. januar

Januarske 2015 zabrane u Mađarskoj:  Za teretna vozila je u nasoj državi kretanje zabranjeno:

2015. januar 3. (subota) 22:00 časa » januar 4. (nedejla) 22:00 časa
(ne važi za kamione EURO 3-4-5-6 u međunarodnom saobraćaju)

2015. januar 10 . (subota) 22:00 časa » januar 11. (nedejla) 22:00 časa
(ne važi za kamione EURO 3-4-5-6 u međunarodnom saobraćaju)

2015. januar 17. (subota) 22:00 časa » januar 18. (nedejla) 22:00 časa
(ne važi za kamione EURO 3-4-5-6 u međunarodnom saobraćaju)

2015. januar 24. (sreda) 22:00 časa » januar 25. (petak) 22:00 časa
(ne važi za kamione EURO 3-4-5-6 u međunarodnom saobraćaju)

2015. januar 31. (subota) 22:00 časa » februar 1. (nedejla) 22:00 časa
(ne važi za kamione EURO 3-4-5-6 u međunarodnom saobraćaju)

IZUZECI U MAĐARSKOJ. Izuzeci su uglavnom:   životinje, sveže mleko, mlečni proizvodi, sveže i zamrznuta meso, mesni proizvodi, kvarljiva ishrana, jaje, sveže povrće, odnosno prazna vozila sa ciljem utovara takve robe itd. Krug izuzetaka sadrži 5. § odredbe vlade 190/2008, koja se može naći na sjtu www.mkfe.hu ili klikom ovde (MEGNYITÁS ») VAŽNO! Ukoliko se vozi kvarljiva roba, u pratećem dokumentu svakako treba da piše da je („perishable”)! Tkođe važno da u nekim slučajevima vozač mora imati kod sebe u kabini izjavu popunjenu usa strane nalogodavca ili prevozničke firme, u sa sadržajem u skladu sa prilogom 4. naredbe državne vlade.

ŠTA ZNAČI ZIMSKI REŽIM ZABRANE? — Kao i svake godine tako i ove od septembra do 3. novembra važi jesenski režim kretanja, tako da za ovaj period ovo važi i na gore navedene vrste teretna vozila. Od 4.-og novembra počinje zimski režim zabrane koji traje do 1.-og marta naredne godine. Sa tim ova zabrane ne važi počevši od kamiona sa EURO 3 oznakama.

Zimska dodatna ograničenja 2015-te Francuskoj

Po izveštaju  IRU-a na mreži puteva Rhône–Alpes, 2015.-te februara i marta sledeća dodatna ograničenja će biti na snazi pojedinim subotnim danima:

februara   7-og      Od 7.00 – do 18.00- i od 22.00 časa februara   8-og do 22.00 časa
februara   14- og  Od   7.00 – do 18.00- i od 22.00 časa februara 15- og do 22.00 časa
februara   21- og  Od   7.00 – do 18.00- i od 22.00 časa februara 22- og do 22.00 časa
februara   28- og  Od   7.00 – do 18.00- i od 22.00 časa februara 1- og do 22.00 časa
februara   7- og Od    7.00 – do 18.00- i od 22.00 časa februara 8- og do 22.00 časa

Gore navedenim danima od 18.00 do 22.00 časa je vožnja dozvoljena.

Oznaka klasifikacije sagorelih gasova u Austriji-u slučaju naručivanja više nalepnica

Po izveštaju ÖAMTC-a ukoliko neko više od jedne nalepnice treba da kupi, postoji mogućnost poštenskim putem da se da zahtev naručbine.
Za to treba poštom da se šalju kopije saobraćajnih dozvola dotaknutih vozila, odnosno ako postoje i CEMT dozvole, njihove kopije na adresu  ÖAMTC-a:

ÖAMTC – z.H. Abteilung SDL, Breitenleerstraße 29, A-1220 Wien.
Kod naručivanja treba naznačiti, da dotaknuto vozilo dali poseduje filter čestica.
Cena dozvole je 25 euro/komad.
ÖAMTC istavlja jedan račun, po kojim unapred treba isplatiti cenu nalepnica (25 euro/komad).
Nalepnice se mogu tražiti dostavljenjem preko pošte, ali poštarina košta 40 eura.


Za vozila ispod 3,5 tona samo na zvaničnim prodajnim mestima se može dobiti oznaka klasifikacije sagorelih gasova!

ÖAMTC poziva pažnju da zbog brojnih narudžbina rok čekanja je 15 radnih dana.

Od  1.-og januara obavezna palubnna jedinica u Norveškoj  

Norveška vlada od 1. januara 2015.-te je uvela obavezu korišćenja palubnih aparata za putnu taksu kod radnih vozila iznad 3.5 tone .

Online terminska rezervacija u Finskoj

Po izveštaju  IRU-a od 15. decembra 2014.-te na finsko-ruskom graničnom prelazu  Vaalima-Torfyanovka uveo se novi besplatni sistem koji omogućava online rezervaciju termina za prelaz na granici. Usluga je obavezna savakom prevozniku, nezavisno od vrste tranzitnog postupka.
Korisnicima sistema TIR-EPD je moguća online rezervacija sa korišćenjem MRN broja dobijenim ranije preko sistema TIR-EPD.
Od januara 2015.-te taj sistem će se uvesti na svim graničnim prelazima Finske.

Dalje detaljnije informacije se mogu dobiti na sajtu: www.evpa.fi

Minimalac – obavezan i u tranzitu

Ostvara se najgori scenario u vezi uvođenja nemačke minimalne zarade. Nadležni u nemačkoj su potvrdili: minimalac od 8,5 eura na sat se i onim vozačima mora platiti koji rade za inostrana preduzeća i samo u tranzitu putuju kroz teritorije nemačke. Pre ustupa u državu poslodavac mora da prijavi podatke vozača nemačkim vlastima.

Ranije smo pisali da Nemačka od 1. januara na svim poljima će da uvede obaveznu minimalnu zaradu. Takvo kod njih do sada nije postojalo. Minimalac će da bude bruto 8,5 eura na sat. Problem stvara da po stavu nemaca tu zaradau svaki treba da dobije, ko radi na teritoriji nemačke i ako nije zaposlen kod nemačkog preduzeća. Šta više po njima tu spada i to kada neko samo pređe preko nemačke teritorije.

Nemački minimalac se obavezno primenjuje u sledećim slučajevima:
• kada je neko zaposlen u nemačkoj firmi
• ako nije u nemačkoj firmi zaposlen, ali u nemačkoj vrši posao u okviru neke prekogranične usluge
• ako prevoznik ima utovar ili istovar u nemačkoj
• ako prevoznik u tranzitu prevozi preko nemačke.

Za prevoznike je najveći iznenad zadnja tačka: kada u toku unijskog prevozha vozilo pređe nemačku teritoriju onda za nemačku deonicu za vozača treba da se plati nemački minimalac.

Za ispunjenje te obaveze poslodavac tačno treba da registruje vozača kadaje ušao i kada je napustio državu. I to je pitanje da u tom terminu kada je radio i kada ne. Nemačka plata spada za radni termin, za pauzu ili provođeno vreme bez vožnje u slučaju suvozača ne. Za tovarno osoblje ili prateću osobu se daje nemačka plata samo kada izvršavaju posao- znači kad nema istovara u nemačkoj onda samo za putujuću pratnu osobu se neplaća nemačka plata.

Nemačke vlasti će kontrolisati da zaposlenicima prevozništva kakve plate se dodeljuju. Za to treba da poslodavač unapred prijavi podatke zaposlenika pre ustupa u nemačku..

Poslodavač preko faksa treba da dostavi predviđeni termin posla koji dotiče nemačku, ime i prezime zaposlenog, datum rođenja, odnosno treba i da naznači tačnu adresu gde se nalazi dokumentacija vezana za zapošljenje. Ako se ta dokumentacija ne u nemačkoj nalazi, anda poslodavač treba da da izjavu da tokom kontrole, dotaknutu dokumentaciju će predati na raspolaganje nemačkim carinskim organima na nemačkom jeziku, na nemačkoj teritoriji.

Obrazac za prijavu na sledećem sajtu se može naći: http://www.zoll.de/DE/Fachthemen/Arbeit/Meldungen-bei-Entsendung/meldungen-bei-entsendung_node.html

Tu na desnoj strani stranice iz boksa natpisom „Formulare zum Thema” obrazac pod brojem 033037 treba birati i popuniti. Obrazac se može naći i na MKFE: http://www.mkfe.hu/images/cikkek/dok/Hirek/033037b_einsatzplan_fur_arbeitgeber_mobil.pdf

Po zvaničnom naslovu to je Poslodavačka najava prevoza koji dotiče nemačku teritoriju. Popunjeni materijal faksom treba slati na sledeći broj: Bundesfinanzdirektion West, Cologne, +49 (0) 221 964 870.

Taj materijal samo oni treba da popune koji mobilni, a ne fiksni za mesto vezani posao vrše u nemačkoj..

Na sajtu NIT Hungary se mogu naći na mađarski prevedeni zakoni i pravila o nemačkoj minimalnoj zaradi.
Zakon o nemačkoj minimalnoj plati: http://nit.hu/images/anyagok/letoltes/nemetmin/MiLoG-HU_LEK.pdf
Odredba o prijavi inostranih zaposlanika: http://nit.hu/images/anyagok/letoltes/nemetmin/MiLoMeldV-2HU_LEK.pdf
odredba o registrovanju dnevnog radnog vremena: http://nit.hu/images/anyagok/letoltes/nemetmin/MiLoAufzV.pdf

Dodatak: Obrazac stavljen na sajt MKFE 23. decembra dopunjen i sa mađarskim prevodom. Može se naći ovde: http://www.mkfe.hu/images/cikkek/dok/Hirek/nemet_minimalber_formanyomtatvany_de_hu.pdf

Savet:
Vozači neka ne ustupe na teritoriju nemačke, dok propisani obrazac poslovnog plana nije bez nedostatka popunjen i poslat na dati broj faksa. U suprotnom se rizikuje kazna do  30.000 EURA!

Potim što su nemački organi ustaložili da nikakvu potvrdu neizdaju da su dobili poslate dokumente, vredno je sačuvati izveštajni odsečak faks aparata. Pored toga je preporučivo dati kopiju primerka osobama koje su na listi, pošto bar nije propisano ali po izveštajima mogu da traže tokom kontrole od njih.

E-putarina u mađarskoj 

Od 1. jula 2013.-te radi prodaja relacionih karata i registracija palubnih jedinica u HU-GO sistemu na graničnim prelazima, u kancelarijama IBUSZ!

www.ibuszvam.hu

Korisnici HU-GO sistema na engleskom i nemačkom jeziku između  08.00 i 16.00 časova mogu zvati call centar.

06-40-40-50-60

(Iz mađarske se može zvati mesnom tarifom

+36-36-587-500
(ii inostranstva sa normalnom tarifom)

Bezbedan i srećan put vam želi

Carinska agencija IBUSZ

www.ibuszvam.hu

Kategória: Srbskij

Hírlevél 2015. január

2015. januári közlekedési korlátozások Magyarországon, nehéz tehergépjárművekkel tehát hazánk útjain közlekedni tilos:

2015. január 3. (szombat) 22:00 órától » január 4. (vasárnap) 22:00 óráig
(az EURO-3-4-5-6-os, nemzetközi forgalomban közlekedő tehergépkocsik haladhatnak)

2015.január 10 . (szombat) 22:00 órától » január 11. (vasárnap) 22:00 óráig
(az EURO-3-4-5-6-os, nemzetközi forgalomban közlekedő tehergépkocsik haladhatnak)

2015. január17. (szombat) 22:00 órától » december 18. (vasárnap) 22:00 óráig
(az EURO-3-4-5-6-os, nemzetközi forgalomban közlekedő tehergépkocsik haladhatnak)

2015. január 24. (szerda) 22:00 órától » december 25. (péntek) 22:00 óráig
(az EURO-3-4-5-6-os, nemzetközi forgalomban közlekedő tehergépkocsik haladhatnak)

2015. január 31. (szombat) 22:00 órától » február 1. (vasárnap) 22:00 óráig
(az EURO-3-4-5-6-os, nemzetközi forgalomban közlekedő tehergépkocsik haladhatnak)

KIVÉTELEK MAGYARORSZÁGON a kivételek itthon nagy vonalakban a megszokottak: élő állat, friss tej, tejtermék, friss és fagyasztott hús, hústermék, friss pékáru, gyorsan romló élelmiszer, tojás, friss zöldségáru, valamint az ilyen rakományokért üresen közlekedő tehergépkocsik stb. A közlekedési korlátozás alól mentesülők körét a 190/2008-as kormányrendelet 5. §-a rögzíti, melyet mindig megtalál a www.mkfe.hu nyitóoldalán, a nagy képeknél vagy közvetlenül itt (MEGNYITÁS »). FONTOS! Ha Ön romlandó élelmiszert szállít vagy fuvaroz, a menetokmányon mindenképpen legyen feltüntetve, hogy „romlandó” (külföldön angolul: „perishable”)! Szintén lényeges, hogy a mentességek egyes eseteiben a tehergépjármű vezetőjének menetokmányként a fedélzeten kell tartania a megbízó vagy a szállító által kitöltött iratot, azaz a kormányrendelet 4. melléklete szerinti tartalommal kiállított nyilatkozatot.

MIT JELENT A KAMIONSTOP „TÉLI RENDJE”? — Mint minden évben, úgy idén november 4.óta is „téli rend” szerint alakul a korlátozás: ez annyit tesz, hogy egészen március 1-jéig a hétvégi és ünnepnapi közlekedési tilalom Magyarországon nem vonatkozik a legalább EURO 3-as környezetvédelmi besorolású, nemzetközi forgalomban közlekedő tehergépkocsikra.

Téli kiegészítő közlekedési korlátozások 2015-ben Franciaországban

Az IRU tájékoztatása szerint  a Rhône–Alpes úthálózaton 2015. februárban és márciusban az alábbi kiegészítő korlátozások lesznek érvényben egyes  szombati napokon:

február   7-én     7.00 – 18.00-ig és 22.00 órától február 8-án 22.00 óráig
február   14-én     7.00 – 18.00-ig és 22.00 órától február 15-én 22.00 óráig
február   21-én     7.00 – 18.00-ig és 22.00 órától február 22-én 22.00 óráig
február   28-án     7.00 – 18.00-ig és 22.00 órától március 1-jén 22.00 óráig
március   7-én     7.00 – 18.00-ig és 22.00 órától március 8-án 22.00 óráig

A fenti szombati napokon a közlekedés 18.00 órától 22.00 óráig megengedett.

Kipufogógáz-besorolási jelzés Ausztriában – több matrica megrendelése esetén

Az ÖAMTC tájékoztatása alapján amennyiben valakinek több, mint egy matricát kell vásárolnia ez esetben lehetősége van postai úton leadni rendelését.
Ehhez postai úton el kell küldeni az érintett járművek forgalmi engedélyének a másolatát, továbbá amennyiben rendelkezésre áll a CEMT engedélyek másolatát is az ÖAMTC címére:

ÖAMTC – z.H. Abteilung SDL, Breitenleerstraße 29, A-1220 Wien.
A rendelésnél jelezni kell, hogy az illető jármű rendelkezik e részecskeszűrővel.
Az engedély ára 25 euro/db.
Az ÖAMTC kiállít egy számlát, ami alapján előre ki kell fizetni a matricák ellenértékét (25 euro/db).
A matricákat postai úton házhozszállítással is meg lehet rendelni, de a postaköltség ára 40 euro.


3,5 tonna alatti járművekre csak hivatalos értékesítési pontokon lehet felhelyeztetni a kipufogógáz-besorolási jelzést!

Az ÖAMTC felhívta figyelmünket arra, hogy a nagyszámban leadott rendelések következtében a várakozási idő 15 munkanap.

Január 1-től kötelező a fedélzeti egység Norvégiában

A  norvég kormány 2015. január 1-től valamennyi 3,5 tonna feletti haszongépjármű számára kötelezővé tette az  útdíj fizetéshez a fedélzeti eszközök használatát.

Online időpontfoglaló rendszer Finnországban

Az IRU tájékoztatása szerint 2014. december 15-től a finn-orosz határ Vaalima-Torfyanovka határátkelő állomásán egy új, ingyenes időpontfoglaló rendszer került bevezetésre, amely lehetővé teszi a határátlépés idejére vonatkozó online történő időpont foglalást. A szolgáltatás igénybevétele kötelező minden fuvarozó számára, függetlenül a használt tranzit eljárás jellegétől.
A TIR-EPD rendszert használó fuvarozók számára lehetséges a határátlépés időpont online történő foglalása a TIR-EPD alkalmazásból korábban kapott MRN szám használatával.
2015. januárjától ez a rendszer bevezetésre kerül Finnország minden határátkelő pontján.
További, részletes információk az alábbi elérhetőségen találhatók: www.evpa.fi

Német minimálbér – kötelező a tranzitra is

A legrosszabb forgatókönyv valósul meg a német minimálbér bevezetésével kapcsolatban. A német illetékesek megerősítették: a 8,5 eurós óránkénti minimálbért azoknak a sofőröknek is meg kell fizetni, akik külföldi cégnek dolgoznak, s csak tranzitként utaznak át Németország területén. Az országba történő belépés előtt a munkáltatónak be kell jelentenie a gépkocsivezető adatait a német hatóságoknak.

Korábban írtunk már arról, hogy Németország január elsejétől minden ágazatban bevezeti a kötelező minimálbért. Ilyen eddig náluk nem volt. A minimálbér bruttó 8,5 euró lesz óránként. A problémát az okozza, hogy a németek álláspontja szerint ezt a bért mindenkinek meg kell kapnia, aki Németország területén dolgozik, akkor is, ha nem német cég foglalkoztatja. Sőt, szerintük az ország területén végzett munkának számít az is, ha valaki csak áthajt a német területeken.

A németországi minimálbért tehát mindenképpen alkalmazni kell a következő esetekben:
• ha valaki egy német cég alkalmazottja
• ha nem német cég alkalmazottja, de a vállalkozás Németországban vállal munkát valamilyen határon átnyúló szolgáltatás keretében
• ha egy fuvarozó német felrakó- vagy lerakóhelyet érint
• ha egy fuvarozó tranzitként keresztülhajt Németország területén.

A fuvarozók számára a legmeglepőbb az utolsó pont: ha egy uniós fuvar során az autó német területen megy keresztül, akkor a németországi útszakaszok idejére a sofőrnek a német minimálbért meg kell adni.

Ennek a kötelességnek a teljesítéséhez a munkáltatónak pontosan regisztrálnia kell, hogy a sofőr mikor lépett be az országba és mikor hagyta el azt. Az is kérdés, hogy ezen az időn belül mikor dolgozik és mikor nem. A német bér a munkavégzés idejére járt, tehát a sofőr pihenőidejére, vagy négykezes vezetésnél az úton, de nem vezetéssel töltött időre nem. Rakodók, kísérők számára akkor kell német bért fizetni, ha ténylegesen dolgoznak – tehát ha nincs német lerakó, akkor a csak utazó kocsikísérőnek nem kell német bért fizetni.

A német hatóságok ellenőrizni is fogják, hogy a hozzájuk belépő fuvarozók munkavállalói milyen bérezésben részesülnek. Ehhez az is kell, hogy a munkáltató előre bejelentse a Németországba belépő dolgozók adatait.

A munkáltatónak faxon kell elküldenie a Németországot érintő munkavégzés várható időtartamát, a foglalkoztatott dolgozók nevét, születési idejét, valamint azt a címet is meg kell jelölni, ahol a foglalkoztatásra vonatkozó dokumentumokat őrzik. Ha ezeket a papírokat nem Németországban tárolják, akkor a munkáltatónak nyilatkoznia kell arról, hogy egy ellenőrzés során a dokumentumokat német nyelven, Németország területén a német vámhatóság rendelkezésére fogják bocsátani.

A bejelentéshez szükséges űrlapot az internetről lehet letölteni, ezen a címen: http://www.zoll.de/DE/Fachthemen/Arbeit/Meldungen-bei-Entsendung/meldungen-bei-entsendung_node.html

Itt a lap jobb oldalán kell a „Formulare zum Thema” feliratú dobozból a 033037 jelű nyomtatványt kiválasztani és kitölteni. A nyomtatvány elérhető az MKFE honlapján is ezen a címen: http://www.mkfe.hu/images/cikkek/dok/Hirek/033037b_einsatzplan_fur_arbeitgeber_mobil.pdf

Hivatalos címe szerint ez a Németország területét érintő szállításról szóló munkáltatói bejelentés. A kitöltött anyagot faxon kell elküldeni a következő számra: Bundesfinanzdirektion West, Cologne, +49 (0) 221 964 870.

Ezt a nyomtatványt azoknak kell kitölteniük, akik csak mobil, nem helyhez kötött tevékenységet végeznek Németország területén.

A NIT Hungary honlapján elérhetők magyar fordításban a német minimálbérre vonatkozó eredeti törvények és szabályok.
A német minimálbértörvény: http://nit.hu/images/anyagok/letoltes/nemetmin/MiLoG-HU_LEK.pdf
A külföldi munkavállalók bejelentésére szolgáló rendelet: http://nit.hu/images/anyagok/letoltes/nemetmin/MiLoMeldV-2HU_LEK.pdf
A napi munkaidő feljegyzésére vonatkozó rendelet: http://nit.hu/images/anyagok/letoltes/nemetmin/MiLoAufzV.pdf

Kiegészítés: az MKFE honlapjára dec. 23-án felkerült a bejelentési nyomtatvány magyar nyelvű fordítással kiegészített változata is. Elérhető ezen a címen: http://www.mkfe.hu/images/cikkek/dok/Hirek/nemet_minimalber_formanyomtatvany_de_hu.pdf

Jó tanács:
A gépkocsivezető munkavállalóik ne lépjenek Németország területére anélkül, hogy a jogszabályban előírt foglalkoztatási terv bejelentésére szolgáló formanyomtatványt hiánytalanul kitöltve elfaxolták volna a megadott számra. Ellenkező esetben 30.000 EUR-ig terjedő pénzbírságot kockáztatnak!

Miután a német vámhatóság egyértelművé tette, hogy semmiféle visszaigazolást nem ad, érdemes a faxolási jelentést is kinyomtatni és megőrizni. Emellett érdemes a listán szereplő személyeknek egy másolatot magukkal vinniük, mert bár a hivatalos tájékoztatás szerint ez nem követelmény, elmondások alapján lehet, hogy mégis kérik tőlük az ellenőrzések során.

E-útdíj MAGYARORSZÁGON  

2013. július 1-től működik a viszonylati jegy váltása és az OBU  fedélzeti egység értékesítése és regisztrálása a HU-GO rendszerben a határokon lévő IBUSZ Irodáinkban !

www.ibuszvam.hu

HU-GO angol és német nyelvű ügyfelei 08.00 és 16.00 óra között hívhatják a call centert.

06-40-40-50-60

(helyi tarifával hívható Magyarországról

+36-36-587-500
(külföldről normál díjszabás szerint hívható)

Balesetmentes közlekedést kívánunk!

IBUSZ Vámügynökség

www.ibuszvam.hu

Kategória: Magyar

Informativno pismo 2014. decembar

Saobraćajna ograničenja u decembru 2014: Za teretna vozila je u nasoj državi kretanje zabranjeno:

2014. decembar 6. (subota) 22:00 órától » decembar 7. (nedelja) 22:00 óráig
(ne važi za kamione EURO 3-4-5-6 u međunarodnom saobraćaju)

2014. decembar 13. (subota) 22:00 órától » decembar 14. (nedelja) 22:00 óráig
(ne važi za kamione EURO 3-4-5-6 u međunarodnom saobraćaju)

2014. decembar 20. (subota) 22:00 órától » decembar 21. (nedelja) 22:00 óráig
(ne važi za kamione EURO 3-4-5-6 u međunarodnom saobraćaju)

2014. decembar 24. (sreda) 22:00 órától » decembar 26. (petak) 22:00 óráig
(ne važi za kamione EURO 3-4-5-6 u međunarodnom saobraćaju)

2014. decembar 27. (subota) 22:00 órától » decembar 28. (nedelja) 22:00 óráig
(ne važi za kamione EURO 3-4-5-6 u međunarodnom saobraćaju)

2014. decembar 31. (sreda) 22:00 órától » 2015. januar 1. (četvrtak) 22:00 óráig
(ne važi za kamione EURO 3-4-5-6 u međunarodnom saobraćaju)

IZUZECI U MAĐARSKOJ. Izuzeci su uglavnom:   životinje, sveže mleko, mlečni proizvodi, sveže i zamrznuta meso, mesni proizvodi, kvarljiva ishrana, jaje, sveže povrće, odnosno prazna vozila sa ciljem utovara takve robe itd. Krug izuzetaka sadrži 5. § odredbe vlade 190/2008, koja se može naći na sjtu www.mkfe.hu ili klikom ovde (MEGNYITÁS ») VAŽNO! Ukoliko se vozi kvarljiva roba, u pratećem dokumentu svakako treba da piše da je („perishable”)! Tkođe važno da u nekim slučajevima vozač mora imati kod sebe u kabini izjavu popunjenu usa strane nalogodavca ili prevozničke firme, u sa sadržajem u skladu sa prilogom 4. naredbe državne vlade.

ŠTA ZNAČI ZIMSKI REŽIM ZABRANE? — Kao i svake godine tako i ove od septembra do 3. novembra važi jesenski režim kretanja, tako da za ovaj period ovo važi i na gore navedene vrste teretna vozila. Od 4.-og novembra počinje zimski režim zabrane koji traje do 1.-og marta naredne godine. Sa tim ova zabrane ne važi počevši od kamiona sa EURO 3 oznakama.

Beč: od 1. januara  2015.-te zabranjen ulaz za teretna vozila

Od 1. januara 2015.-te obavezno nalepiti ekološke nalepnice na teretna vozila koja ulaze u Beč i ne pripadaju pod zabranom.

Od januara minimalac u nemačkom transportu!

Od 1. januara 2015.-te prevoznička preduzeća bruto 8.5 eura moraju platiti vozačima u vozilima koja se kretaju na nemačkim putevima. Odgovorno ministarstvo za izradu zakona je obavestila nemačkog partnera, da propis se ne odnosi samo na platu vozača tih preduzeća, koja vrše kabotažu u državi, nego dotiče i plate vozača tih vozila koja vrše transport u pravcu brojnih država ili u tranzitu.

UK ilegalni emigranti – sve gore stanje…

Pozivamo pažnju prevoznika za Englesku, da u zadnjem periodu-kao što obaveštavaju i mediji- u francuskim lukama, pogotovo u Clais-u je nastalo kritično stanje

U istočno-francuskom gradu po organima otprilike 2500 ilegalnih emigranta u većini iz Eritreje, Etiopije, Sudana i Sirije čeka odgovarajući momenat da pređe na teritoriju Ujedinjenih kraljevstva. Sukobi su sve češći sa povećanim brojem, ali ni ovako situaciju kontrolisati nesposobnim policijskim snagama. I razni signali potrvđivaju viđene video snimke na raznim video portalima: Izbeglice pokušavaju da se skriju na vozilima koja čekaju prelaz na ostrvo i to već ne samo sa stojećim vozilima pokušavaju nadan i više puta ( na 100 km pre luke stajanje u opšte nije preporučivo!) već pokušavaju da se uvuku u koloni polako kretajuća vozila, ili rizikujući sopstveni život, da se okače na šasiju vozila.

Nadležni upozoravaju, da već ne samo noću u tajnosti pokušavaju već i danju i sve agresivnije, često i preteći vozačima a sa približujućim praznicima dolazi u opasnost i povećani putnički saobraćaj.  

Nije novost, ali sobzirom na situaciju ponovo pozivamo pažnju, da pripadajući britanski zakon visokom (makar 2000 GBP po osobi) može da kazni vlasnika vozila u kojem se pronađe ilegalni emigrant.

Kaznu izbeći delimično ili u potpunoj meri samo u tom slučaju se vidi šansa, ako prevoznik i vozač saglasno i dokumentovano može da svedoči da drži zaista efikasni preventivni sistem: odgovarajuće naučno predavanje, zaštitna sredstva(napr. pojačana brava, kamera), po vođenom zapisu se na svakom mogućem slučaju pokušava izbeći ulaz emigranta u vozilo ( prigovor se mora dostaviti britanskim organima u roku od 28 dana računato od datuma koji je na rešenju).

Zbog poplave zatvoren prelaz Kapitan Andrejevo

Po izveštaju bugarskog AEBTRI zbog pluska je neprohodan put između Turske i Bugarske kod Kapitan Andrejeva

Carinarnica Svilengrad predlaže alternativnim prelazom da se koristi Harmanly – Elhovo – Lesovo.

E-putarina u mađarskoj 

Od 1. jula 2013.-te radi prodaja relacionih karata i registracija palubnih jedinica u HU-GO sistemu na graničnim prelazima, u kancelarijama IBUSZ!

www.ibuszvam.hu

Korisnici HU-GO sistema na engleskom i nemačkom jeziku između  08.00 i 16.00 časova mogu zvati call centar.

06-40-40-50-60

(Iz mađarske se može zvati mesnom tarifom

+36-36-587-500
(ii inostranstva sa normalnom tarifom)

Bezbedan i srećan put vam želi

Carinska agencija IBUSZ

www.ibuszvam.hu

Kategória: Srbskij

Hírlevél 2014. december

2014. decemberi közlekedési korlátozások Magyarországon, nehéz tehergépjárművekkel tehát hazánk útjain közlekedni tilos:

2014. december 6. (szombat) 22:00 órától » december 7. (vasárnap) 22:00 óráig
(az EURO-3-4-5-6-os, nemzetközi forgalomban közlekedő tehergépkocsik haladhatnak)

2014. december 13. (szombat) 22:00 órától » december 14. (vasárnap) 22:00 óráig
(az EURO-3-4-5-6-os, nemzetközi forgalomban közlekedő tehergépkocsik haladhatnak)

2014. december 20. (szombat) 22:00 órától » december 21. (vasárnap) 22:00 óráig
(az EURO-3-4-5-6-os, nemzetközi forgalomban közlekedő tehergépkocsik haladhatnak)

2014. december 24. (szerda) 22:00 órától » december 26. (péntek) 22:00 óráig
(az EURO-3-4-5-6-os, nemzetközi forgalomban közlekedő tehergépkocsik haladhatnak)

2014. december 27. (szombat) 22:00 órától » december 28. (vasárnap) 22:00 óráig
(az EURO-3-4-5-6-os, nemzetközi forgalomban közlekedő tehergépkocsik haladhatnak)

2014. december 31. (szerda) 22:00 órától » 2015. január 1. (csütörtök) 22:00 óráig
(az EURO-3-4-5-6-os, nemzetközi forgalomban közlekedő tehergépkocsik haladhatnak)

KIVÉTELEK MAGYARORSZÁGON. Decemberre vonatkozóan a kivételek itthon nagy vonalakban a megszokottak: élő állat, friss tej, tejtermék, friss és fagyasztott hús, hústermék, friss pékáru, gyorsan romló élelmiszer, tojás, friss zöldségáru, valamint az ilyen rakományokért üresen közlekedő tehergépkocsik stb. A közlekedési korlátozás alól mentesülők körét a 190/2008-as kormányrendelet 5. §-a rögzíti, melyet mindig megtalál a www.mkfe.hu nyitóoldalán, a nagy képeknél vagy közvetlenül itt (MEGNYITÁS »). FONTOS! Ha Ön romlandó élelmiszert szállít vagy fuvaroz, a menetokmányon mindenképpen legyen feltüntetve, hogy „romlandó” (külföldön angolul: „perishable”)! Szintén lényeges, hogy a mentességek egyes eseteiben a tehergépjármű vezetőjének menetokmányként a fedélzeten kell tartania a megbízó vagy a szállító által kitöltött iratot, azaz a kormányrendelet 4. melléklete szerinti tartalommal kiállított nyilatkozatot.

MIT JELENT A KAMIONSTOP „TÉLI RENDJE”? — Mint minden évben, úgy idén november 4.óta is „téli rend” szerint alakul a korlátozás: ez annyit tesz, hogy egészen március 1-jéig a hétvégi és ünnepnapi közlekedési tilalom Magyarországon nem vonatkozik a legalább EURO 3-as környezetvédelmi besorolású, nemzetközi forgalomban közlekedő tehergépkocsikra.

Bécs: 2015. január elsejétől behajtási tilalom tehergépkocsiknak

2015. január 1-től kötelező környezetvédelmi matricát elhelyezni valamennyi Bécsbe behajtó nehézgépjármű és nyergesvontató szélvédőjén, amelyeket nem érint a behajtási tilalom.

Januártól minimálbér a Németországi fuvarozásban!

2015. január 1-től a fuvarozó vállalkozásoknak óránként bruttó 8,50 eurót kell fizetni a Németországban közlekedő járművek sofőrjeinek. A törvény kidolgozásáért felelős minisztérium arról tájékoztatta a német társegyesületet, hogy az előírás nem csak az országban kabotázs tevékenységet végző vállalkozások sofőrjeinek fizetendő bérekre vonatkozik, hanem valamennyi az országba irányuló vagy a tranzit forgalomban résztvevő járművek sofőrjeinek bérezését is érinti.

UK illegális bevándorlók – egyre rosszabb a helyzet…

Felhívjuk Angliába szállítók figyelmét, hogy az elmúlt időszakban – amint arról a sajtó is rendre beszámol – a francia kikötőkben, így különösen Calais-ban kritikus helyzet alakult ki

Az észak-francia kikötővárosban a hatóságok szerint kb.2500, többségében Eritreából, Etiópiából, Szudánból és Szíriából érkezett illegális bevándorló várja a megfelelő alkalmat, hogy átjusson az Egyesült Királyságba. Összecsapásaik egyre gyakoribbak a megnövelt létszámú, ám a helyzetet kontrollálni még így sem tudó rendőrséggel. Jelzések is megerősítik a videómegosztó portálokra feltöltött felvételeken látottakat:

a menekültek kétségbeesetten próbálnak elrejtőzni az átkelésre váró járműveken, és már nem csak az álló-parkoló teherautókkal tesznek kísérletet napjában akár többször is (a kikötő előtti kb.100km-en egyáltalán nem ajánlott a megállás!), hanem a kikötőhöz közelítő sorok között tömegesen grasszálva feszegetik a lassító kamionok ajtajait, vagy akár életük kockáztatásával  próbálnak felkapaszkodni a járművek alvázára.

Az illetékesek figyelmeztetnek, hogy a próbálkozók ma már nemcsak az éj leple alatt, titokban, hanem fényes nappal és egyre agresszívebben, akár a gépjárművezetőket megfenyegetve lépnek föl, és az ünnepek közeledtével megnövekvő személyforgalmat is veszélyeztetik.

Nem újdonság, azonban a kialakult helyzetre való tekintettel ismételten felhívjuk tagjaink figyelmét, hogy a vonatkozó brit jogszabály magas (akár 2000 GBP/fő) bírsággal sújtja azon járművek üzemeltetőit és gépkocsivezetőit, amelyeken illegális bevándorlót találnak.

A bírság alóli részleges vagy teljes mentesülésre csak akkor látszik esély, ha a fuvarozó és a gépkocsivezető meggyőzően és dokumentáltan(!) tudja bizonyítani, hogy valóban hatékony megelőző rendszert működtet: megfelelő oktatással, védelmi eszközökkel (pl. extra zár, kamera), a jármű ellenőrzéséről szóló lista folyamatos vezet(tet)ésével minden lehetséges módon igyekszik megelőzni az illegális bevándorlók feljutását (a bírsághatározatban szereplő dátumtól számított 28. napon az ellenvetésnek meg kell érkeznie a brit hatósághoz).

Áradás miatt lezárták Kapitan Andrejevo határátkelőhelyet

Bolgár AEBTRI tájékoztatása szerint felhőszakadás miatt járhatatlanná vált az út Bulgária és Törökország között Kapitan Andrejevonál

A svilengradi vámhivatal azt javasolja  a fuvarozóknak, hogy alternatív útvonalként  Harmanly – Elhovo – Lesovo határátkelőhelyet használják.

E-útdíj MAGYARORSZÁGON  

2013. július 1-től működik a viszonylati jegy váltása és az OBU  fedélzeti egység értékesítése és regisztrálása a HU-GO rendszerben a határokon lévő IBUSZ Irodáinkban !

www.ibuszvam.hu

HU-GO angol és német nyelvű ügyfelei 08.00 és 16.00 óra között hívhatják a call centert.

06-40-40-50-60

(helyi tarifával hívható Magyarországról

+36-36-587-500
(külföldről normál díjszabás szerint hívható)

Balesetmentes közlekedést kívánunk!

IBUSZ Vámügynökség

www.ibuszvam.hu

Kategória: Magyar

Informativno Pismo za mesec Novembar 2014 godine

Saobraćajna ograničenja u Mađarsku za mesec Novembar 2014 godine: U Novembru 2014-te godine na području Mađarske „kamionstop“, zabrana kretanja vozila preko ukupne 7.5 T važi svake subote od 22:00 do nedelje do 22:00 sati. Od 4.-og Novembra oslobođena su teretna vozila u međunarodnom saobraćaju sa EURO 3-4-5-6.

Kao i svake godine tako i ove od septembra do 3. novembra važi jesenski režim kretanja, tako da za ovaj period ovo važi i na gore navedene vrste teretna vozila. Od 4.-og novembra počinje zimski režim zabrane koji traje do 1.-og marta naredne godine. Sa tim ova zabrane ne važi počevši od kamiona sa EURO 3 oznakama.

Teretnim vozilama je kretanje zabranjeno:

2014. novembar 1. (subota) 08:00 časa » novembar 2. (nedelja) 22:00 časa
(zabrana u ino i u međunarodnom transportu!)

2014. novembar 8. (subota) 22:00 časa » novembar 9. (nedelja) 22:00 časa
(
ne važi za kamione EURO 3-4-5-6 u međunarodnom saobraćaju)

2014. novembar 15. (subota) 22:00 časa » novembar 16. (nedelja) 22:00 časa
(
ne važi za kamione EURO 3-4-5-6 u međunarodnom saobraćaju)

2014. novembar 22. (subota) 22:00 časa » novembar 23. (nedelja) 22:00 časa
(
ne važi za kamione EURO 3-4-5-6 u međunarodnom saobraćaju)

2014. novembar 29. (subota) 22:00 časa » novembar 30. (nedelja) 22:00 časa
(
ne važi za kamione EURO 3-4-5-6 u međunarodnom saobraćaju)

IZUZECI U MAĐARSKOJ. Izuzeci za novembar su uglavnom:   životinje, sveže mleko, mlečni proizvodi, sveže i zamrznuta meso, mesni proizvodi, kvarljiva ishrana, jaje, sveže povrće, odnosno prazna vozila sa ciljem utovara takve robe itd. Krug izuzetaka sadrži 5. § odredbe vlade 190/2008.

VAŽNO! Ukoliko se vozi kvarljiva roba, u pratećem dokumentu svakako treba da piše da je („perishable”)! Tkođe važno da u nekim slučajevima vozač mora imati kod sebe u kabini izjavu popunjenu usa strane nalogodavca ili prevozničke firme, u sa sadržajem u skladu sa prilogom 4. naredbe državne vlade.

U planu podizanje cene putarine u Austriji

Planira se podizanje cene za korišćenje puteva u austriji od 1. januara 2015.-te.

Na podizanje bi došlo red u odgovarajućoj meri prema inflaciji. Na nekim putevima od ovog različite specijalne cene će se platiti..

Ekološka nalepnica u Beču od 1. januara 2015.-te  

Od 1. januara 2015.-te samo uz ekološke nalepnice mogu ući vozila koja ne potpadaju pod zabranu ulaska. csa

Akcioni plan grada beča iskaže, da ekološkom nalepnicom treba opremiti sva vozila na koja se ne odnosi saobraćajno ograničenje. Te nalepnice se moraju nalepiti na sva vozila do 1. januara 2015.-te.

Ne odnosi se na vozila saobraćajnih službi, vozila poljuprivrede i sumarstva odnosno transportna vozila cirkova i raznih zabavljačkih organizacija.

Austrijska komora preporučuje da dotaknuti vlasnici još 2014.-te opreme vozila nalepnicama. osztrák kamara javasolja, hogy az érintett járművek üzemben tartói még 2014-ben lássák el járműveiket matricával. U austriji novo kupljena vozila se u radnji predaju već sa nalepnicom, a za vozila u saobraćaju se mogu nalepnice tražiti u radnjama koja imaju autorizaciju za godišnji ispit.

Nalepnica se lepi na unutrašnji ugao vetrobrana, a košta 2.50 EUR.

Ekološku klasifikaciju vozila po ministarskom odredbom određenim parametrima, stručni servis ustanovljava.

Vozila sa pojedinačnim izuzetkom (vozila javnih servisa) treba označiti nalepnicom izdatih sa strane nadležnih organa natpisom IG-L. Na vozila iznad 3.5 tona se lepi pored prednje i stražnje registarske tablice, na vozila sa prikolicom pored prednje i pored tablice prikolice, a na vozila ispod 3.5 tone je dovoljna jedna IG-L nalepnica pored prednje tablice.

Dalje informacije na sajtu austrijske ekonomske komore: www.wko.at/LKW-Fahrverbot

Carinski pravilnik Belarusija, Rusija i Kazahstan

Poštovani korisnici TIR karneta!

Na osnovu izveštaja IRU-a o sledećima vas informišemo:

Kako to znate, u smislu odluke 2011.12.09, 899 komisije carinske unije Belarusije, Rusije i Kazahstana, pre ustupa na teritoriju te unije sa barem 2 sata ranije obavezno izvršiti prijavu prema dotaknutih carinskim organima.

Po informacijama sa strane carinskih organa Kozlovitchi (BLR) upućenih prema IRU-a gore navedenim propisima prevoznici nisu se pridržavali nego elektronske isprave su direktno predavali na carini  Kozlovitchi. Drugi takođe sa strane beloruske carine ukazani problem da u nekim slučajevima prevoznici posle obavljanja carinskih formalnosti jos dugo vreme ne napuste zonu za carinjenje, stim zadržavajući promet i smetajući izvršavanje carinskih poslova.

Uskoro stupajuća nova verzija carinskog pravilnika te unije daje prostora da se nametne administrativna kazna u slučaju ako vozilo posle obavljanja carinskih formalnosti u roku od sat vremena ne napusti kontrolnu zonu, odnosno ako na prijavu elektronske isprave pre ulaska na teritoriju carinske unije sa manje od dva sata vremena dodje red.

Sobzirom na gore navedenih, preporučujemo da obratite pažnju pridržavanje tim propisima, za prijavu elektronskih isprava koristite aplikaciju Iru-a TIR-EPD.

TRANSPark: Nova usluga IRU -a

Ostvario se san mnogih logističara i vozača.  IRU i ITF su pripremili Evropsku interaktivnu databazu parkinga za autobuse i teretnih vozila. Besplatna usluga preko interneta omogućava da izbirate naj odgovarajući parking  u interesu mirnijeg odmora vozača i bezbednosti robe.

Koristite mogućnost i databazu već u toku organizacije transporta

     NTERAKTIVNO      NFORMATIVNO      BESPLATNO
  • 3.000 parkinga      širom evrope
  • 40 zemalja      od Portugala do Kazahstana
  • Besplatno      traganje u databazi
  • Pretraga na      osnovu države,mesta ili putnog pravca
  • Printajuća      verzija vozačima
  • Usluge      parkinga pojedinačno

PROMOCIJA OVDE

E-putarina u mađarskoj 

Od 1. jula 2013.-te radi prodaja relacionih karata i registracija palubnih jedinica u HU-GO sistemu na graničnim prelazima, u kancelarijama IBUSZ!

www.ibuszvam.hu

Korisnici HU-GO sistema na engleskom i nemačkom jeziku između  08.00 i 16.00 časova mogu zvati call centar.

06-40-40-50-60

(Iz mađarske se može zvati mesnom tarifom

+36-36-587-500
(ii inostranstva sa normalnom tarifom)

Bezbedan i srećan put vam želi

Carinska agencija IBUSZ

www.ibuszvam.hu

Kategória: Srbskij

Hírlevél 2014. november

2014. novemberi közlekedési korlátozások Magyarországon: a „kamionstop”, azaz a 7,5 tonna megengedett össztömeg feletti tehergépjárművek korlátozása szombatonként 22:00 órától vasárnaponként 22:00 óráig tart. Kivétel Mindenszentek hétvégéje; erre itt külön kitérünk. A tilalom alól november 4-től mentesülnek az EURO-3-4-5-6-os, nemzetközi forgalomban haladó tehergépjárművek.

Mint minden évben, úgy idén szeptemberben és októberben is, egészen november 3-ig a kamionstop „őszi rendje” irányadó, azaz addig a fenti korlátozás mind a belföldesekre, mind pedig a nemzetközisekre vonatkozik. November 4-től azonban már „téli rend” szerint alakul a korlátozás: ez annyit tesz, hogy egészen március 1-jéig a hétvégi és ünnepnapi közlekedési tilalom Magyarországon nem vonatkozik a legalább EURO 3-as környezetvédelmi besorolású, nemzetközi forgalomban közlekedő tehergépkocsikra. Nehéz tehergépjárművekkel tehát hazánk útjain közlekedni tilos:

2014. november 1. (szombat) 08:00 órától » november 2. (vasárnap) 22:00 óráig
(belföldi és nemzetközi forgalomban egyaránt tilalom!)

2014. november 8. (szombat) 22:00 órától » november 9. (vasárnap) 22:00 óráig
(az EURO-3-4-5-6-os, nemzetközi forgalomban közlekedő tehergépkocsik haladhatnak)

2014. november 15. (szombat) 22:00 órától » november 16. (vasárnap) 22:00 óráig
(az EURO-3-4-5-6-os, nemzetközi forgalomban közlekedő tehergépkocsik haladhatnak)

2014. november 22. (szombat) 22:00 órától » november 23. (vasárnap) 22:00 óráig
(az EURO-3-4-5-6-os, nemzetközi forgalomban közlekedő tehergépkocsik haladhatnak)

2014. november 29. (szombat) 22:00 órától » november 30. (vasárnap) 22:00 óráig
(az EURO-3-4-5-6-os, nemzetközi forgalomban közlekedő tehergépkocsik haladhatnak)

KIVÉTELEK MAGYARORSZÁGON. Novemberre vonatkozóan a kivételek itthon nagy vonalakban a megszokottak: élő állat, friss tej, tejtermék, friss és fagyasztott hús, hústermék, friss pékáru, gyorsan romló élelmiszer, tojás, friss zöldségáru, valamint az ilyen rakományokért üresen közlekedő tehergépkocsik stb. A közlekedési korlátozás alól mentesülők körét a 190/2008-as kormányrendelet 5. §-a rögzíti.

FONTOS! Ha Ön romlandó élelmiszert szállít vagy fuvaroz, a menetokmányon mindenképpen legyen feltüntetve, hogy „romlandó” (külföldön angolul: „perishable”)! Szintén lényeges, hogy a mentességek egyes eseteiben a tehergépjármű vezetőjének menetokmányként a fedélzeten kell tartania a megbízó vagy a szállító által kitöltött iratot, azaz a kormányrendelet 4. melléklete szerinti tartalommal kiállított nyilatkozatot.

Az útdíjak emelését tervezik Ausztriában

Az ausztriai úthasználati díjak emelését tervezik 2015. január 1-től.

Az emelésre az infláció mértékének megfelelően az alábbiak szerint kerülne sor. Néhány útvonalon ettől eltérő, speciális díjtételek lesznek.

2015. január 1-jétől kötelező a környezetvédelmi matrica Bécsben

2015. január 1-jétől csak környezetvédelmi matricával hajthatnak be a behajtási tilalommal nem érintett nehézgépjárművek Bécsbe.

Bécs város cselekvési terve kimondja, hogy környezetvédelmi matricával kell ellátni minden olyan tehergépjárművet, amelyre nem vonatkozik a közlekedési tilalom. Ezeket a matricákat 2015. január 1-ig minden tehergépjárműre fel kell ragasztani.

A szabályozás nem vonatkozik a közúti közlekedési szolgáltatók, a mezőgazdasági és erdészeti járművek, valamint mutatványos és cirkuszi szállító járművek körére.

Az osztrák kamara javasolja, hogy az érintett járművek üzemben tartói még 2014-ben lássák el járműveiket matricával. Az Ausztriában újonnan vásárolt nehézgépjárműveket a kereskedők már matricával ellátva adják át, a már eddig is forgalomban lévő járművekre pedig olyan műhelyekben lehet felhelyeztetni a matricát, amelyek végezhetnek éves bevizsgálást. A

A matricát a szélvédő belső oldalára kell felragasztani. A matrica ára 2.50 EURO.

A tehergépjármű környezetvédelmi besorolását minisztériumi rendeletben meghatározott paraméterek alapján a szakszerviz állapítja meg.

Az egyedi kivételt képező járműveket (közszolgáltatók járművei, közérdekű járművek) az illetékes hatóság által kiadott ún. IG-L matricával kell ellátni, melyeket 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeg feletti járműveknél az első és hátsó rendszámtábla mellé, (pótkocsis szerelvény esetén a vontató első táblája és a pótkocsi táblája mellé) kell elhelyezni. A 3,5 tonna össztömeg alatti járműveknél elég egy IG-L jelzés az első rendszámtábla mellé,

További információk az Osztrák Gazdasági Kamara honlapján: www.wko.at/LKW-Fahrverbot

Vámkódex Belarusszia, Oroszország és Kazahsztán

Tisztelt TIR Carnet felhasználó Fuvarozók!

Az IRU-tól kapott információk alapján az alábbiakról tájékoztatjuk Önöket:
Amint az Önök előtt is ismeretes, Belarusszia, Oroszország és Kazahsztán Vámuniója Bizottságának 2011.12.09-i, 899. sz. döntése értelmében a vámunió területére való belépést megelőzően legalább 2 (kettő) órával korábban előzetes bejelentési kötelezettségnek kell eleget tenni az érintett vámhivatalok felé.

A Kozlovitchi (BLR) vámhivataltól az IRU-hoz továbbított információk szerint a fenti előírást egyes fuvarozók nem tartották be, hanem közvetlenül a Kozlovitchi vámhivatalnál nyújtották be az előzetes elektronikus nyilatkozatot.

A másik, szintén a belarusz vámhatóság által jelzett probléma, hogy bizonyos esetekben a fuvarozók a vámformalitások elvégzése után még hosszú ideig nem hagyják el a vámellenőrzésre kijelölt zónát, ezzel feltartva a forgalmat és akadályozva a vámtisztviselőket munkájuk végzésében.

A Belarusszia, Oroszország és Kazahsztán Vámuniója Vámkódexének hamarosan életbe lépő, új verziója ezért lehetőséget fog biztosítani adminisztratív szabálysértési bírság kiszabására azokban az esetekben, ha a jármű a vámformaságok elintézését követő 1 (egy) órán belül nem hagyja el az ellenőrzésre kijelölt zónát, illetve ha az előzetes elektronikus nyilatkozat benyújtására a Vámunió területére való belépést megelőzően kevesebb, mint 2 (kettő) órán belül kerül sor.

Fentiekre tekintettel javasoljuk, hogy fordítsanak fokozott figyelmet a fenti előírások betartására, az előzetes nyilatkozatok időben történő benyújtásához vegyék igénybe az IRU ingyenesen használható TIR-EPD alkalmazását!

TRANSPark: Az IRU legújabb szolgáltatása

Itt a fuvarszervezők és gépkocsivezetők megvalósult álma! Az IRU és az ITF elkészítette Európa busz- és tehergépkocsi-parkolóinak interaktív adatbázisát. Az ingyenesen elérhető, Internetes alapú szolgáltatás lehetővé teszi, hogy a kívánságának legmegfelelőbb parkolóhelyet válassza, járműve és gépkocsivezetője nyugodtabb körülmények között tölthesse a pihenőidőt, s a rakomány is biztonságban legyen.

Éljen a lehetőséggel, és használja az adatbázist már a fuvarszervezésnél

     NTERAKTÍV      NFORMATÍV      NGYENES
  • 3.000 parkolóhely      Európa-szerte
  • 40 ország      Portugáliától Kazahsztánig
  • ingyenes      adatbázis-hozzáférés
  • ország,      hely vagy útvonal szerinti lekérdezés
  • nyomtatóbarát      verzió gépkocsivezetőknek
  • parkolóhelyi      szolgáltatások egyenként

BEMUTATÓ ITT

E-útdíj MAGYARORSZÁGON  

2013. július 1-től működik a viszonylati jegy váltása és az OBU  fedélzeti egység értékesítése és regisztrálása a HU-GO rendszerben a határokon lévő IBUSZ Irodáinkban !

www.ibuszvam.hu

HU-GO angol és német nyelvű ügyfelei 08.00 és 16.00 óra között hívhatják a call centert.

06-40-40-50-60

(helyi tarifával hívható Magyarországról

+36-36-587-500
(külföldről normál díjszabás szerint hívható)

Balesetmentes közlekedést kívánunk!

IBUSZ Vámügynökség

www.ibuszvam.hu

Kategória: Magyar

Informativno pismo 2014. oktobar

Oktobarska saobraćajna ograničenja u mađarskoj zabrana za kamione preko 7.5 T ukupne težine- i u ino i u međunarodnom saobraćaju- na Mađarskim putevima počinje subotom od 22:00 i traje do nedelje 22:00 sati. Razlika će biti samo za nacionalni praznik!

2014. oktobar 4. (subota) 22:00 časa » oktobar 5. (nedelja) 22:00 časa

2014. oktobar 11. (subota) 22:00 časa » oktobar 12. (nedelja) 22:00 časa

2014. oktobar 18. (subota) 22:00 časa » oktobar 19. (nedelja) 22:00 časa

2014. oktobar 22. (sreda) 22:00 časa » oktobar 23. (četvrtak) 22:00 časa

2014. oktobar 25. (subota) 22:00 časa » oktobar 26. (nedelja) 22:00 časa

NEMOŽE LI SE VRATITI DO SKLADIŠTA? — Od državne granice nažalist nemože se vratiti vozilo do skladišta ili boravišta.. . Taj popust se odnosi svake godine na juli i avgust mesec. Za septembar je „stop” za teška vozila u ino i međunarodnom saobraćaju.

IZUZECI U MAĐARSKOJ. Izuzeci su uglavnom:   životinje, sveže mleko, mlečni proizvodi, sveže i zamrznuta meso, mesni proizvodi, kvarljiva ishrana, jaje, sveže povrće, odnosno prazna vozila sa ciljem utovara takve robe itd.Važno! Ukoliko se vozi kvarljiva roba, u pratećem dokumentu svakako treba da piše da je („perishable”)! Tkođe važno da u nekim slučajevima vozač mora imati kod sebe u kabini izjavu popunjenu usa strane nalogodavca ili prevozničke firme, u sa sadržajem u skladu sa prilogom 4. naredbe državne vlade

Izmena u radnim i neradnim danima ne utiče na red zabraneIzmena u radnim i neradnim danima oktobra 18-og i 24-og ne utiče na red zabrane u mađarskoj.

OSLOBODJENJE MANJE ZAGADLJIVIH VOZILA OD ZABRANE POČINJE NOVEMBRA 4. -OG— Do oktobra „jesenji režim” zabrane se uzima u obzir, koji se odnosi na teretna vozila u ino i u međunarodnom saobraćaju. Od oktobra 4- og već „zimski red” važi sve do 1-og marta, što znači da zabrana vikendom i praznicima ne važi za vozila iznad EURO3 klasifikacije u međunarodnom saobraćaju.

Za korisnike TIR karneta!
Na osnovi informacije dobijene od  IRU-a obaveštavamo da carinski organi ukrajine  od 2. oktobra 2014. –te trže dodatnu garanciju za pokrivanje dažbine robe koje se prevoze TIR karnetom otvorenim sa strane ruskog ASMAP.
Te mere važe samo za korisnike TIR karneta izdatih sa strane ASMAP –a ali se treba spremiti da zbog toga može nastati gužva na rusko-ukrajinskim granicama.

Skela između Illichvisk, Konstance i Batumija

Ukrajinska brodska kompanija (Ukrferry) je obavestila da oktobra 16-og kreće skela koja povezuje Ukrajinu, Rumuniju i Gruziju.  
Skela pod imenom Greifswald će da plovi na gornjoj relaciji, koja 85 teretnih vozila i 150 putnika može da primi.
Za detalje potražite sajt kompanije:

www.ukrferry.com

Saobraćajna ograničenja vangabaritnih vozila u Belgiji

Za vangabaritna vozila kojih širina prevaziđe 4 metra a dužina preko 30 metra zabranjena je vožnja na belgijskim putevima između 6:00 i 21:00 časova.
Na putevima sa manje od 3 traka nemogu u saobraćaj vozila preko 3.5 metra od 6:00 do 21:00 časova.
Vangabaritna vozila nemogu u saobraćaj na nacionalnim praznicima: 1. januar, Uskrs, 1. maj, Vaznesenje Hristovo, Duhovi, 21. juli, 15. avgust, 1. novembar, 11. novembar i 25. decembar. Ograničenje pre dana praznika od 16:00 časova traje prazničkog dana do 24 časa.
vangabaritna vozila nemogu se voziti subotom od 12:00 časova do nedelje 24:00 sati.

Od ograničenja su oslobodjena isključivo kranska vozila kojih ukupna težina ne prevaziđe 96 tona a širina je maksimum 3 metra.
Zabranjen prevoz vangabaritne robe od 7:00 do 9:00 odnosno između 16:00 i 18:00 časova. Izuzeci su vozila kojih ukupna težina ne prevaziđe 60 tona, širina 3.5 a dužina maksimum 27 metra.
Sva ta ograničenja se ne odnose na poljuprivredne mašine.
Uslovi saobraćaja
Zabranjen vangabaritni saobraćaj u slučaju ledenih ili snežnih puteva, u slučalu magle ili kiše ako daljina vidljivosti padne ispod 200 metra.
Vozač vangabaritne robe pre pet dana planiranog prevoza mora da proveri rutu ns kojoj će da izvrši prevoz.

Bolest plavog jezika u Rumuniji

Nacionalni Ured za Bezbednost Ishrane je obavestio da je Rumunija 9. septembra 2014.-te dala izveštaj prema ostalim članicama da je ponovo izbila bolest plavog jezika u rumuniji.  
Rumunski organi podnese odgovarajuće mere za sprečavanje bolesti u skladu sa odredbama 2000/75/EC i 1266/2007/EC Saveta i Komisije.
Po podacima objavljenim sa strane Direktorijata Evropske Komisije za Zdravstvo i Zastitu Potrošača  SANCO, sledeće članice su dotaknute od bolesti: Bugarska, Kipar, Sjedinjeno Kraljevstvo, Francuska (korzika) , Grčka, Malta, Italija, portugal, Rumunija i Španija.
Od država van SET-a : Turska, Makedonija, Tunis, Srbija i Albanija.
Članice moraju obratiti izdignutu pažnju na posed dodatne garancije na certifikatu TRACES u slučajevima uvoza sa teritorija koja su pod ograničenjem.
Zarazni virus šire neke vrste komaraca roda Culicoides, zato je preporučeno prelazeća stočarska vozila preko zaraženih mesta pored dezinfekovanja i prskati protiv komaraca. 

E-putarina u mađarskoj 

Od 1. jula 2013.-te radi prodaja relacionih karata i registracija palubnih jedinica u HU-GO sistemu na graničnim prelazima, u kancelarijama IBUSZ!

 

Korisnici HU-GO sistema na engleskom i nemačkom jeziku između  08.00 i 16.00 časova mogu zvati call centar.

Novi broj je::

06-40-40-50-60

(Iz mađarske se može zvati mesnom tarifom

+36-36-587-500
(ii inostranstva sa normalnom tarifom)

Bezbedan i srećan put vam želi

Carinska agencija IBUSZ

www.ibuszvam.hu

www.ibuszvam.hu

Kategória: Srbskij

Hírlevél 2014. október

2014. októberi közlekedési korlátozások Magyarországon: a „kamionstop”, azaz a 7,5 tonna legnagyobb megengedett össztömeget meghaladó tehergépjárművek közlekedési korlátozása — mind belföldeseknek, mind nemzetköziseknek — szombatonként 22:00 órakor kezdődik, és vasárnaponként 22:00 óráig tart. Kivétel lesz a nemzeti ünnep; erre alább kitérünk!

2014. október 4. (szombat) 22:00 órától » október 5. (vasárnap) 22:00 óráig

2014. október 11. (szombat) 22:00 órától » október 12. (vasárnap) 22:00 óráig

2014. október 18. (szombat) 22:00 órától » október 19. (vasárnap) 22:00 óráig

2014. október 22. (szerda) 22:00 órától » október 23. (csütörtök) 22:00 óráig

2014. október 25. (szombat) 22:00 órától » október 26. (vasárnap) 22:00 óráig

HAZA LEHET-E GURULNI A TELEPHELYIG? Sajnos nem. Ez a kedvezmény minden évben csak júliusra és augusztusra vonatkozik. Októberben a kamionstop „megállj!”-t parancsol mind a belföldi, mind pedig a nemzetközi forgalomban közlekedő nehéz-tehergépjárműveknek.

KIVÉTELEK MAGYARORSZÁGON. Októberre vonatkozóan a kivételek itthon nagy vonalakban a megszokottak: élő állat, friss tej, tejtermék, friss és fagyasztott hús, hústermék, friss pékáru, gyorsan romló élelmiszer, tojás, friss zöldségáru, valamint az ilyen rakományokért üresen közlekedő tehergépkocsik stb. A közlekedési korlátozás alól mentesülők körét a 190/2008-as kormányrendelet 5. §-a rögzíti, melyet mindig megtalál a www.mkfe.hu nyitóoldalán, a nagy képeknél vagy közvetlenül itt (FONTOS! Ha Ön romlandó élelmiszert szállít vagy fuvaroz, a menetokmányon mindenképpen legyen feltüntetve, hogy „romlandó” (külföldön angolul: „perishable”)! Szintén lényeges, hogy a mentességek egyes eseteiben a tehergépjármű vezetőjének menetokmányként a fedélzeten kell tartania a megbízó vagy a szállító által kitöltött iratot, azaz a kormányrendelet 4. melléklete szerinti tartalommal kiállított nyilatkozatot.

A MUNKANAP-PIHENŐNAP CSERE NEM VÁLTOZTAT A KAMIONSTOP RENDJÉNAz október 18-án és 24-én esedékes munkanap-pihenőnap csere nem befolyásolja a magyar kamionstop alakulását.

A KEVÉSBÉ SZENNYEZŐ NEMZETKÖZISEK TÉLI MENTESSÉGE NOVEMBER 4-TŐL KEZDŐDIK — Októberben még a kamionstop „őszi rendjét” kell alapul venni, azaz addig a fenti korlátozás mind a belföldesekre, mind pedig a nemzetközisekre vonatkozik. November 4-től azonban már „téli rend” lesz irányadó: ez annyit tesz, hogy az elmúlt évek gyakorlatához hasonlóan november 4-től egészen március 1-jéig a hétvégi és ünnepnapi közlekedési korlátozás Magyarországon nem vonatkozik majd a legalább EURO 3-as környezetvédelmi besorolású, nemzetközi forgalomban közlekedő tehergépkocsikra.

TIR Carnet felhasználók figyelmébe!
Az IRU-tól kapott információ alapján tájékoztatjuk Önöket, hogy az ukrán vámszervek 2014. október 2-ától a fuvarozott vámáruk vámterhének fedezetéül a TIR Carnet által biztosított garancián felül kiegészítő nemzeti garancia nyújtását követelik meg az orosz ASMAP által érvényesített TIR igazolványokra.
A fenti intézkedés kizárólag az oroszországi ASMAP által kiadott TIR igazolványok felhasználóit érinti, ugyanakkor érdemes felkészülni arra, hogy az intézkedés nyomán feltehetően torlódások fognak kialakulni az ukrán határállomásokon.

Illichvisk, Konstance és Batumi közötti kompvonal

Az ukrán hajózási társaság (Ukrferry) arról tájékoztatott minket, hogy Október 16-án megkezdi működését az Ukrajnát Romániát és Grúziát érintő kompvonal.
A Greifswald elnevezésű komp fog közlekedni a fenti relációban, mely 85 tehergépjármű és 150 személy befogadására alkalmas.
Részletekért keressék fel a társaság hivatalos oldalát:

www.ukrferry.com

Túlméretes járművekre vonatkozó forgalomkorlátozás Belgiumban

Azon túlméretes járművekkel, melyek szélessége meghaladja a 4 métert hosszúsága pedig a 30 métert tilos közlekedni a belga utakon 6:00 és 21:00 óra között.
A három sávosnál alacsonyabb kategóriájú autóutakon nem közlekedhetnek 3.50 métert meghaladó járművek 6:00 óra és 21:00 óra között.
Túlméretes járművek nem közlekedhetnek nemzeti ünnepek alatt: január 1-én, Húsvéthétfőn, május 1-én, Áldozó csütörtökön, Pünkösdhétfőn, július 21-én, augusztus 15-én, november 1-én, november 11-én, és december 25-én. A korlátozás az ünnepnapot megelőző napon 16:00 órától az adott napon 24:00 óráig van érvényben.
Túlméretes járművek nem közlekedhetnek szombaton 12:00 órától vasárnap 24:00 óráig. A korlátozás alól kizárólag azok a darus kocsik élveznek kivételt, melyek össztömege nem haladja meg a 96 tonnát és a szélessége maximum 3 méter.
Tilos túlméretes árut szállítani 7:00 óra és 9:00 óra illetve 16:00 óra és 18:00 óra között. A korlátozás alól kizárólag azok a járművek élveznek kivételt, melyek össztömege nem haladja meg a 60 tonnát szélessége a maximum 3,5 méter hosszúsága pedig maximum 27 méter.
Mindezek a korlátozások nem vonatkoznak a mezőgazdasági járművekre.
Közlekedési feltételek
Tilos túlméretes járművel közlekedni havas vagy jeges úton, illetve abban az esetben, ha köd, hóesés vagy eső miatt 200 méternél rövidebbre csökken a látótávolság.
A túlméretes járművel közlekedő sofőrnek 5 naptári nappal a tervezett út előtt meg kell vizsgálnia azt az útvonalat, amelyen közlekedni szeretne.

Kéknyelv betegség kitörése Romániában

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal tájékoztatása alapján 2014. szeptember 9-én újabb Kéknyelv-betegség kitöréséről értesítette a tagállamokat Románia.
A román hatóságok a 2000/75/EC Tanácsi Irányelvek, valamint a 1266/2007/EC Bizottsági Rendeletnek megfelelő intézkedéseket alkalmazzák a járvány visszaszorítására.
Az Európai Bizottság SANCO Egészségügyi- és Fogyasztóvédelmi Főigazgatósága által közzétett adatok alapján a következő tagállamok érintettek Kéknyelv-betegségben: Bulgária, Ciprus, Egyesült Királyság, Franciaország (Korzika), Görögország, Málta, Olaszország, Portugália, Románia és Spanyolország.
Az EGT-én kívüli országok közül Törökország, Makedónia és Tunézia, Szerbia és Albánia érintett Kéknyelv-betegségben.
A tagállamok korlátozás alá vont területeiről érkező szállítmányok esetében különös figyelmet kell fordítani a TRACES bizonyítványon a Kéknyelv-betegséggel kapcsolatos kiegészítő garanciák meglétére.
A kórokozó vírust a Culicoides nemzetségébe tartozó egyes szúnyog fajok terjesztik, emiatt tanácsos a fertőzés által érintett területen közlekedő kérődző állatokat szállító járműveket szúnyog ellenes készítménnyel is lepermetezni a fertőtlenítési eljárás mellett.

E-útdíj MAGYARORSZÁGON  

2013. július 1-től működik a viszonylati jegy váltása és az OBU  fedélzeti egység értékesítése és regisztrálása a HU-GO rendszerben a határokon lévő IBUSZ Irodáinkban !

www.ibuszvam.hu

HU-GO angol és német nyelvű ügyfelei 08.00 és 16.00 óra között hívhatják a call centert.


06-40-40-50-60

(helyi tarifával hívható Magyarországról

+36-36-587-500
(külföldről normál díjszabás szerint hívható)

Balesetmentes közlekedést kívánunk!

IBUSZ Vámügynökség

www.ibuszvam.hu

Kategória: Magyar

Informativno pismo 2014. septembar

Septembarska saobraćajna ograničenja u mađarskoj Kao svake, i ove godine septembra 1. –og počinje jesenji režim zabrane vožnje. Zabrana za kamione preko 7.5 T ukupne težine- i u ino i u međunarodnom saobraćaju- na Mađarskim putevima počinje subotom od 22:00 i traje do nedelje 22:00 sati, ali vratiti vozilo na skladište se nemože.

Teškim kamionima biće zabranjen saobraćaj u sledećim vremenskim periodama:

2014. septembar   6. (subota) 22:00 časa » septembar    7. (nedelja) 22:00 časa

2014. septembar    13. (subota) 22:00 časa » septembar    14. (nedelja) 22:00 časa

2014. septembar    20. (subota) 22:00 časa » septembar    21. (nedelja) 22:00 časa

2014. septembar    27. (subota) 22:00 časa » septembar    28. (nedelja) 22:00 časa

NEMOŽE SE VRATITI DO SKLADIŠTA! — Od državne granice nažalist nemože se vratiti vozilo do skladišta ili boravišta.. . Taj popust se odnosi svake godine na juli i avgust mesec. Za septembar je „stop” za teška vozila u ino i međunarodnom saobraćaju.

IZUZECI U MAĐARSKOJ. Izuzeci su uglavnom:   životinje, sveže mleko, mlečni proizvodi, sveže i zamrznuta meso, mesni proizvodi, kvarljiva ishrana, jaje, sveže povrće, odnosno prazna vozila sa ciljem utovara takve robe itd.Važno! Ukoliko se vozi kvarljiva roba, u pratećem dokumentu svakako treba da piše da je („perishable”)! Tkođe važno da u nekim slučajevima vozač mora imati kod sebe u kabini izjavu popunjenu usa strane nalogodavca ili prevozničke firme, u sa sadržajem u skladu sa prilogom 4. naredbe državne vlade

Novi naplatni putevi u Poljskoj

Novim naplatnim delovima se proširio elektronski sistem za putarinu viaTOLL u Poljskoj.
Od 1. septembra sa sledećim (206 km) delovima se opširio putarinski sistem u polskoj:

A1    Czerniewice – Wloclawek Zachód
Swierklany – Gorzyczki
A4 Jaroslaw  Zachód  – Korczowa
S8 Syców Wschód – Wielun
Lask – Rzgów
S14 Pabianice Polnoc – Róza
S19 Rzeszów Zachód – Swilcza
DK90 Jelen – Baldram

Od 14.-og oktobra se sa jos 58 kilometra proširuje naplatna mreža polskih puteva:

A1 Wloclawek  Zachód –  Kowal
A4 Debica Wschód – Rzeszów Pólnoc

Zabrana vožnje na autoputu Brenner (A22) 2014. oktobra 3.-eg

Pored postojeće zabrane za 3. oktobar 2014.-te (Dan Nemačkog Jedinstva), za provinciju Bozen na autoputu Banner (A22) je određena zabrana za vozila iznad 7.5 tona od 00:00 do 22:00 časa u severnom pravcu.
Zabrana tranzitnog saobraćaja ja taj dan važi od grada Vipiteno (Sterzing) do granice austrije i italije isključivo u severnom pravcu. Vozila koja su već na putu u provinciji Bozen na autoputu Banner na početku zabrane moraju parkirati na parkingu Sa.do.bre u sterzingu i tamo moraju dočekati kraj zabrane.

Reulisanje kabotaže u francuskoj

Odredba o bezbednosti javnog prevoza pod brojem 784/2014. sadrži brojnih propisa u vezi bezbednosti prevoza.
Odredbin članak 4. je stupio na snagu 8.-og jula 2014.-te i pravio izmene u odredbi nadležnoj od 19. aprila 2010.-te. U smislu odredbe, kabotaža se smatra kao povremena usluga. U smislu odredbe u svakom vozilu koje vrši kabotažnu aktivnost mora da se nalazi list vožnje, kao što to propiše 17. članak odredbe 1073/2009/EK Evropskog Parlamenta i Saveta. U smislu svega toga u budućem nemora se posebno voditi godišnji sažetak kabotažnih aktivnosti za vozila koja izvršavaju to.
Posećanje: Na vozilima koja izvršavaju prevoz putnika u redovnoj vožnji, mora se naznačiti na dobrovidljivom mestu naziv ili znak preduzeća.

Magyar Fuvarozói Fórum 2014
közúti konferencia – szakmai találkozó

Hirdetés
Töltse le médiaajánlatunkat!

Opravke u tunelu Mont Blanc septembra

Septembra 15.-tog i 22.-og od 22:00 do 06:00 časova će biti zatvoren tunel Mont Blanc.
Zbog opravnih radova između septembra 16.-og i 23.-eg u određenim periodima isključivo po pojedan pravac će se moći koristiti.

Propisi u vezi vangabarita u Letoniji  

U slučaju ako vozilo vangabaritnim prevozem treba da uđe u Letoniju, za to potrebni dokumenti 5 dana pre ustupa vozila mora da se zatraže putem zvaničnog zahteva.  

Cena usluge preko računa mora da se uplati.

Francuska : nove kazne  

Novi organ uravlja nad prekršajima zabeleženih putem elektronskih sredstava u Francuskoj. Suština “Agence Nationale de Traitement Automatisé des Infractions” (ANTAI)-a je da u EU svakome ispostave kazne koje se zabeležile napr. tokom merenja brzine, ili putem kamere montirane na semafor.

Sistem ANTAI uzeći u obzir registraciju vozila koje čini prekršaj odmah doredi u sistemu pronalazećeg registrovanog vlasnika i šalje uplatnicu.

Teoretski krivac čak na svom maternjem jeziku dobije pismo o kazni. ANTAI zahvaljujući EU rešenju pod brojem 2011/83 može da funkcioniše, pošto obavezuje svaku članicu da u slučaju prekršaja isporuči podatke krivca. U pismu stoji samo opis prekršaja, sliku samo uz posebnu molbu može dobiti ko želi.

Dalje komplikuje stvar, da te kamere samo od pozadi snimaju, tako kod prekršaja pčinjenog šleperom će kaznu dobiti vlasnik prikolice, koji uplatu može da izbegne ako svedoči da prekršaj nije sa vozilom pod njegovim vlasništvu učinjen, koje vlasnik prikolice lako može da dokaže. O tome da u daljem kakve pravne posledice, ili organi kako rukovode stim, nemamo informacije. Zato je preporučivo naprimer držati određene brzine u francuskoj. Sa jedne strane francuska policija je znatno proširila broj aparata za merenje, sa druge prekorašenje brzine jako ozbiljno gledaju. Teoretski već od 51km/h ima mogućnost ANTAI da kazni, to u zoni 50 može da košta 90 eura ako krivac u roku 46 dana uplati. Posle tog je kazna već 135 eura, a ako ni za 76 dana ne izmiri kaznu, onda će 375 eura naplatiti pre ili posle organi.

Kontrolišu pričvršćenje robe i prevoznike opasne robe

​Cilj TISPOL kontrole između septembra 9-11. je prevencija i pozivanje pažnje vozača na kontekst pravilnog tovarenja i bezbednost saobraćaja, odnosno eliminacija rizična vozila sa opasnom robom. U interesu smanjivanja broja udesa, podizanja bezbednosti saobraćaja, i sto efikasnijeg otkrivanja prekršaja, saoraćajni organi u okviru akcije TISPOL državno jedinstveno u jednom vremenu izvršavaju kontrole.

Istaknuti cilj kontrole je pridržavanje propisima teretnih vozila za pričvršćavanje tovara, odnosno kontrola pridržavanja propisima teretnim vozilima i vozačima opasne robe.

Koordinaciju državne akcije izvršava Nacionalni Saobraćajni Ured.

Ogromna traffipax-akcija u Nemačkoj

Na ogromnu državnu traffipax akciju se spremaju nemački organi. Jednom su već držali „blic maraton” tačnije 2013. oktobra, tada svega 3 miliona vozila je kontrolisano od toga 83 hiljade vozača je kažnjeno.Prošle godine tokom akcije 15 hiljada policajca je bilo u lsužbi, znači i ove godine na nešti slično ili još ozbiljnije se može računati. Septembra 18.-og u četvrtak počinje godišnja naj streožija kontrola brzine.

Od šest sati sve do 19-og u šest sati traje maraton kontrole. Organi ne izrazito zbog prihoda su pokrenuli akciju. Po obećanju kao i prošle godine, unapred će obavestiti o mestima merećih aparata, tako da stvarno samo taj može da naiđe koji bezodgovorno i prebrzo juri svojim vozilom.

E-putarina u mađarskoj 

Od 1. jula 2013.-te radi prodaja relacionih karata i registracija palubnih jedinica u HU-GO sistemu na graničnim prelazima, u kancelarijama IBUSZ!

Korisnici HU-GO sistema na engleskom i nemačkom jeziku između  08.00 i 16.00 časova mogu zvati call centar.

Novi broj je::

06-40-40-50-60

(Iz mađarske se može zvati mesnom tarifom

+36-36-587-500
(ii inostranstva sa normalnom tarifom)

Bezbedan i srećan put vam želi

Carinska agencija IBUSZ

www.ibuszvam.hu

www.ibuszvam.hu

Kategória: Srbskij