Hírlevél 2014. március

2014. márciusi közlekedési korlátozások Magyarországon: a „kamionstop”, azaz a 7,5 tonna legnagyobb megengedett össztömeg feletti tehergépjárművek közlekedési korlátozása —  belföldeseknek és nemzetköziseknek — szombatonként 22:00 órakor kezdődik, és vasárnaponként 22:00 óráig tart.

Véget ért a nemzetközi fuvarban haladó, EURO 3-as és annál jobb besorolásúak téli mentessége. Nehéz tehergépjárművekkel tehát hazánk útjain mind belföldi, mind nemzetközi viszonylatokban közlekedni egyaránt tilos:

2014. március 1. (szombat) 22:00 órától » március 2. (vasárnap) 22:00 óráig

2014. március 8. (szombat) 22:00 órától » március 9. (vasárnap) 22:00 óráig

2014. március 15. (szombat) 08:00 órától » március 16. (vasárnap) 22:00 óráig

2014. március 22. (szombat) 22:00 órától » március 23. (vasárnap) 22:00 óráig

2014. március 29. (szombat) 22:00 órától » március 30. (vasárnap) 22:00 óráig

FONTOS! Mint minden évben, így idén március 1-jétől is kezdetét veszi a kamionstop tavaszi rendje: ez annyit tesz, hogy a februárral együtt véget ér az EURO 3-4-5-6-os járművek nemzetközi fuvarjainak téli mentessége, így tehát márciustól a kamionstop nekik is kötelező: a tiltás egyaránt vonatkozik mind a belföldi, mind a nemzetközi fuvarfeladatot végző, 7,5 t össztömeg feletti tehergépjárművekre! Az államhatártól a telephelyig vagy lerakóhelyig sem szabad „hazagurulni”, mert az a kedvezmény minden évben csak júliusra és augusztusra vonatkozik!!!.

Minden járművet fertőtlenítenek az ukrán-magyar határon

Az afrikai sertéspestis terjedésének megakadályozása érdekében minden egyes járművet fertőtlenítenek a teljes ukrán-magyar határszakaszon. A hírt közleményben tudatta a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) március 5-én, szerdán.

Záhony, Beregsurány, Tiszabecs, Lónya, és Barabás határállomásokon a hazafelé tartó tehergépjárműveket fertőtlenítőkapun terelik keresztül, míg a buszoknak és személygépkocsiknak kerékfertőtlenítőn kell áthajtaniuk.

Az afrikai sertéspestis a disznók és vaddisznók ragályos betegsége; ellenben a vírus emberre nem terjed.

Európa-szerte terjeszkedik Wáberer György

Európa több országában is vállalatokat hoz létre a Waberer’s International Zrt. A magyar logisztikai óriás március első napjaiban Waberer’s France néven megkezdte működését Párizsban.

Felújítási munkálatok Kapitan Andrejevo – Kapikule határátkelőhelyen

Bolgár társegyesületünk tájékoztatása szerint az utóbbi hetekben óriási sorok alakultak ki Kapitan Andrejevo — Kapikule (BG-TR) határátkelőhelyen. A szervezet itt nem a kamionosok február eleji blokádjára gondol, hanem a Kapitan Andrejevoban 2012 vége óta tartó felújítási munkálatokra figyelmeztet, mivel a legtöbb forgalmi sáv a munkák miatt le volt zárva.

A bolgár vámhatóság megállapodott a munkálatokat végző cég vezetőségével, és a helyzet normalizálása érdekében mindkét irányban két további sávon tették lehetővé a haladást.

A munkálatok előreláthatólag 2014 júniusában fejeződnek be, amikorra napi 1.000 kamion vámkezelésére alkalmas 22 sávot alakítanak ki.

Trükkös rakománylopás: akár a trójai faló…!

Spanyol rendőrhatósági bejelentésre hivatkozva a rakománylopás újfajta módszerének megjelenésére figyelmezteti a tehergépjárművel közlekedőket az Europol, vagyis az Európai Unió bűnüldözési és terrorelhárítási szervezete. Mivel a bűncselekmény lényege, hogy a tolvajok a jármű zárt raktérben egy faládából bújnak elő, a nyomozók az új jelenséget „trójai faló” néven emlegetik.

A trükkre elsőként spanyol rendőrök figyeltek fel, miután több bejelentést is kaptak pórul járt tehergépkocsi-vezetőktől. A jól szervezett bandák új módszere, hogy két-három tagjukat egy szekrény méretű, nagy faládába bújtatják, s a ládát „FRAGILE!” (= törékeny!) felirattal rendszerint csomagküldő szolgálatokon keresztül a fuvarozandó rakományok közé juttatják (ez főként zárt rakterű, ponyvás fuvareszközök gyűjtő-terítő útjain vagy olyan esetben lehetséges, ahol részrakományokat visznek).A tolvajok a raktérben elhelyezett faládából menet közben másznak ki. Felnyitogatják a rakomány többi részét képező dobozokat, kimazsolázzák belőlük az értékesebb dolgokat, s összepakolják azokat, miközben a teherautó halad.

Amint kész vannak, a raktérből telefonon értesítik a közelben lévő társaikat. Ez utóbbiak néhány kilométerrel előrébb balesetnek látszó szituációt rendeznek meg, vagy valamilyen útmenti akadályt építenek. A teherautó gyanútlan sofőrje lassan odaér; nem tudja, mi történt előtte az úton: lelassít és megáll. Miközben ő a váratlan akadály kikerülésével van elfoglalva, a csapat raktérben utazó tagjai késsel kivágják a ponyva tetejét, kimásznak a járműre, oldalt vagy hátul leadogatják a zsákmányt, és leugrálnak. A bűnözőket eztán az a személygépkocsi viszi tovább, mely végig a teherautó mögött osont, s biztosította a bandának, nehogy hiba csússzék a számításba.

Ez a bűnelkövetési fajta egyelőre nem nevezhető tipikusnak, s nincs olyan információnk, hogy Magyarországon ilyesmi megtörtént volna. A spanyol rendőrség nyilvánvalóan ottani tapasztalatokra alapozva írta tájékoztatóját; a rakománytolvajok ugyanis a dél-európai nagy kikötővárosok termináljainál tanyáznak leginkább.

Korszerűsítési munkálatok Belgiumban, az E19-es úton

A FEBETRA tájékoztatása szerint 2014. március 7-én új közlekedési sávot kezdenek kialakítani az E19-es út Kleine Bareel — Sint-Job-in-t-Goor szakaszán, Hollandia irányában. A munkálatok első fázisa előreláthatólag április közepéig tart.

Felújítási munkálatok Kapitan Andrejevo – Kapikule határátkelőhelyen

Bolgár társegyesületünk tájékoztatása szerint az utóbbi hetekben óriási sorok alakultak ki Kapitan Andrejevo — Kapikule (BG-TR) határátkelőhelyen. A szervezet itt nem a kamionosok február eleji blokádjára gondol, hanem a Kapitan Andrejevoban 2012 vége óta tartó felújítási munkálatokra figyelmeztet, mivel a legtöbb forgalmi sáv a munkák miatt le volt zárva.

A bolgár vámhatóság megállapodott a munkálatokat végző cég vezetőségével, és a helyzet normalizálása érdekében mindkét irányban két további sávon tették lehetővé a haladást.

Fertőtlenítik a gépjárműveket a magyar-ukrán határon

Az afrikai sertéspestis (ASP) vírus Magyarországra történő behurcolásának megakadályozására Kardeván Endre országos főállatorvos elrendelte az ukrán-magyar határszakaszon belépő tehergépkocsik és egyéb gépjárművek fertőtlenítését.

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szerdai közleménye szerint a Záhony, Beregsurány, Tiszabecs, Lónya, és Barabás határállomásokon belépő tehergépkocsiknak fertőtlenítőkapun, a személygépjárműveknek, buszoknak és egyéb járműveknek pedig kerékfertőtlenítőn kell áthajtaniuk.

Emellett a személyes poggyászokat is fokozottabban ellenőrzik belépéskor. Ezzel az intézkedéssel jelentősen csökkenthető annak kockázata, hogy a személyes fogyasztás céljából hozott, esetlegesen fertőzött termék – például füstölt hús – a betegség továbbterjedésének forrása legyen.

Az ASP házi sertések és vaddisznók heveny, lázas általános tünetekkel, testszerte vérzésekkel járó, ragályos betegsége. Emberre ugyanakkor nem terjed a vírus, emberi megbetegedést nem okoz.

A frissen fertőződött állományokban heveny járványok alakulnak ki, 100 százalékot megközelítő elhullással. A betegséget átvészelő állatok tartósan vírushordozók maradnak. A vírus nem hőkezelt termékekben, illetve nem ártalmatlanított sertés vagy vaddisznó hullában hónapokig fertőzőképes marad – ismerteti a Nébih közleménye.

Az intézkedést a közlemény szerint az indokolja, hogy a betegség különösen kockázatos, mivel az élő sertések vagy az azokból előállított termékek kereskedelme, valamint a vaddisznók mozgása révén nagyon gyorsan továbbterjed. A vírus hazai megjelenése súlyosan érintené a sertéstenyésztés és -tartás jövedelmezőségét, azonnali és hosszú távú korlátozások lépnének életbe, megzavarva az unión belüli kereskedelmet és a harmadik országokba irányuló exportot.

Ukrán válság – Ukrán határőrség: normális a forgalom a magyar és szlovák határon

A szokásosnak megfelelő a nyugat-ukrajnai határátkelők forgalma, nincsenek sorok vagy fennakadás Magyarország és Szlovákia irányában – jelentette az ukrán határőrségre hivatkozva hétfőn az Ukrinform ukrán híriroda.

A Tisza (Magyarország felé) és az Ungvár (Szlovákia felé) határátkelő pontokon a megszokott módon folyik a munka, 24 óra alatt mintegy 1500 jármű haladt át, ami megfelel a szokásosnak. A kiutazni óhajtó ukrán állampolgárok száma nem nőtt meg – mondta a hírügynökségnek Roman Pavlenko határőr őrnagy.

Az országban kialakult helyzet miatt az összes határátkelő ponton megerősítették az ellenőrzést, amelyben segítenek a helyi hatóságok és rendőri erők is. Ennek következtében a határon a helyzet stabil és ellenőrzött – tette hozzá.

Az őrnagy az interjúban emlékeztetett arra, hogy az elmúlt napokban néhány kárpátaljai újságban arról jelentek meg hírek, hogy tömegesen utaznak ki ukrán állampolgárok az Európai Unióba, főként Magyarországra és Szlovákiába.

E-útdíj MAGYARORSZÁGON  

2013. július 1-től működik a viszonylati jegy váltása és a fedélzeti egység regisztrálása a HU-GO rendszerben a határokon lévő IBUSZ Irodáinkban !

A HU-GO tájékoztatja az e – útdíjrendszer használóit, hogy 2013. november 15-től új telefonszámon érhető el a HU-GO elektronikus útdíjfizetési rendszer telefonos ügyfélszolgálata, amely 0-24 óráig várja a hívásokat.

A HU-GO angol és német nyelvű ügyfelei 08.00 és 16.00 óra között hívhatják a call centert.

Az új elérhetőség:

06-40-40-50-60

(helyi tarifával hívható Magyarországról

+36-36-587-500
(külföldről normál díjszabás szerint hívható)

Balesetmentes közlekedést kívánunk!

IBUSZ Vámügynökség

www.ibuszvam.hu

Kategória: Magyar