2017. januári közlekedési korlátozások Magyarországon: a kamionstop, azaz a 7,5 tonna legnagyobb megengedett össztömeg feletti tehergépjárművek forgalomkorlátozása szombatonként 22:00 órától vasárnaponként 22:00 óráig tart. A tilalom alól mentesülnek az EURO-3-4-5-6-os, nemzetközi forgalomban közlekedő tehergépkocsik. Kattintson a részletekért!
Mint minden évben, úgy idén januárban is TÉLI REND szerint alakul a korlátozás: ez annyit tesz, hogy november 4-től egészen március 1-jéig a hétvégi és ünnepnapi közlekedési tilalom Magyarországon nem vonatkozik a legalább EURO 3-as környezetvédelmi besorolású, nemzetközi forgalomban közlekedő tehergépkocsikra. Nehéz tehergépjárművekkel tehát hazánk útjain közlekedni tilos:
2017. január 7. (szombat) 22:00 órától » január 8. (vasárnap) 22:00 óráig
(az EURO-3-4-5-6-os, nemzetközi forgalomban közlekedő tehergépkocsik haladhatnak)
2017. január 14. (szombat) 22:00 órától » január 15. (vasárnap) 22:00 óráig
(az EURO-3-4-5-6-os, nemzetközi forgalomban közlekedő tehergépkocsik haladhatnak)
2017. január 21. (szombat) 22:00 órától » január 22. (vasárnap) 22:00 óráig
(az EURO-3-4-5-6-os, nemzetközi forgalomban közlekedő tehergépkocsik haladhatnak)
2017. január 28. (szombat) 22:00 órától » január 29. (vasárnap) 22:00 óráig
(az EURO-3-4-5-6-os, nemzetközi forgalomban közlekedő tehergépkocsik haladhatnak)
KIVÉTELEK MAGYARORSZÁGON. — Januárra a kivételek itthon nagy vonalakban a megszokottak. Habár volt kisebb jogszabályváltozás tavaly decemberben, azonban továbbra is mentességet élveznek az élő állatot, friss tejet, tejterméket, friss és fagyasztott húst és hústerméket, friss pékárut, gyorsan romló élelmiszert, tojást, valamint friss, nyers, nem fagyasztott, nem szárított, nem feldolgozott zöldséget és gyümölcsöt, gabonát stb. szállító — illetve ilyen szállítási cél érdekében a fel- és lerakóhely között, továbbá azok és a telephely viszonylatában üresen közlekedő — tehergépkocsik.
FONTOS! Ha Ön romlandó élelmiszert szállít vagy fuvaroz, a menetokmányon mindenképpen legyen feltüntetve, hogy „romlandó” (külföldön angolul: „perishable”)! Szintén lényeges, hogy a mentességek egyes eseteiben a tehergépjármű vezetőjének menetokmányként a fedélzeten kell tartania a megbízó vagy a szállító által kitöltött iratot.
Korlátozások Bulgáriában és Romániában a hó miatt
Az IRU-tól kapott tájékoztatás szerint Bulgáriában és Romániában az alábbi korlátozásokra kell számítani a rossz időjárási körülmények miatt.
Bulgária
- І-2 út (román határ– Ruse – Razgrad – Shumen – Varna) részben lezárva minden jármű számára.
- І-4 út (Koritna – Sevlievo – V. Tarnovo – Тargoviste – Shumen) kötelező hólánchasználat a 12 tonna össztömeg feletti járművek részére.
- І-5 út (Ruse – V. Tarnovo – Stara Zagora – Haskovo – Makaza – görög határ) lezárva 12 tonna össztömeg feletti járművek számára.
- І-7 út (román határ – Silistra – Dulovo – Preslav – Elhovo – Lesovo – török határ) lezárva 12 tonna össztömeg feletti járművek számára. Shumen régióban az út az összes jármű előtt lezárva. Silistra régióban az út a 3,5 tonna össztömeg feletti járművek számára lezárva.
- І-9 út Durankulak – Balchik – Varna szakasza lezárva a 12 tonna össztömeg feletti járművek számára és a Varna – Burgas szakaszán a 12 tonna feletti járműveknek számára kötelező hólánchasználat.
A másod- és harmadrendű utakon egyéb helyi korlátozások is érvényben lehetnek!
Románia
Út |
Km szelvény |
Szakasz |
Ok |
Megjegyzés |
A A2 (LEHLIU – CONSTANTA) |
64+100 – 212+000 |
LEHLIU (CL)-CONSTANTA (CT) |
zord időjárási körülmények |
Egy sáv üzemel közlekedésrendészet irányítása alatt |
A A4 (Ovidiu – Basarabi) |
0+000 – 21+000 |
OVIDIU (CT)-BASARABI (CT) |
zord időjárási körülmények |
Egy sáv üzemel közlekedésrendészet irányítása alatt |
DN 3 (OSTROV – BASARABI) |
128+800 – 242+800 |
OSTROV (CT)-BASARABI (CT) |
havas út |
Forgalomkorlátozás minden 3,5 tonna össztömeg feletti jármű számára |
DN 55A (Bistret – Catane) |
46+500 – 48+000 |
BISTRET (DJ)-CATANE (DJ) |
erős szél |
Egy irányú közlekedés |
DN 22C, Cernavodă (CT) – Basarabi (CT); |
– |
– |
– |
Forgalomkorlátozás minden 7,5 tonna össztömeg feletti jármű számára |
Olasz minimálbér: egyelőre csak a kabotázsra vonatkozik a szabályozás
Az olasz kormány elfogadta azt a jogszabályt, amelyben Franciaországhoz, Németországhoz és Ausztriához hasonlóan az olasz minimálbér megfizetésére kötelezi azokat a nemzetközi vállalkozásokat, amelyek kabotázs fuvarozást végeznek Olaszország területén. A jogszabály hatálya jelenleg csak a kabotázs fuvarokra terjed ki, a tranzit és loco feladatokra nem.
Az olasz kormány készített egy tájékoztató honlapot, amelyen általános kérdésekre adnak választ olasz és angol nyelven a Decree. N. 136/2016 törvényről.
Az ANAV, az IRU olasz tagszervezetének tájékoztatása szerint a tranzitfeladatokra a szabályozás nem vonatkozik, a LOCO műveletekre pedig ideiglenesen felfüggesztették a szabályok alkalmazását, mert az olasz fél meg kívánja várni, amíg európai szinten tisztázódik a német MILOG és a francia Loi Macron jogszerűsége.
Becsey Zsolt, az MKFE főtitkára az Olasz Nagykövetségen keresztül arra kérte a hivatalos olasz kormányszerveket (a munkaügyi hatóságot és a közlekedésért felelős minisztériumot), hogy készítsenek el egy olyan egységes tájékoztató anyagot, illetve nevezzenek meg olyan hatósági kapcsolattartó pontot, amelyen keresztül egyértelműen tisztázni lehet, hogy mit követelnek az olasz ellenőrök a nemzetközi fuvarfeladatot végző vállalkozásoktól és gépkocsivezetőktől.
Az olasz Decree. N. 136/2016 számú törvényben elfogadott jogszabály és annak végrehajtási rendelkezései szerint jelenleg a fuvarozókat a következő kötelezettségek terhelik:
Bejelentési kötelezettség: Bármely kabotázsfeladatot be kell jelenteni a hatóságoknak minimum 24 órával a fuvarozás megkezdése előtt, a olasz nyelvű hivatalos formanyomtatvány kitöltésével. A nyomtatvány letölthető innen: Allegato A vagy tagjaink részére elérhető közvetlenül ITT>>
A kitöltött dokumentumot a következő e-mailcímre kell elküldeni (beszkennelve): cabotaggio.distaccoUE@lavoro.gov.it
Dokumentáció bemutatása ellenőrzés során:
Ellenőrzés esetén az alábbi dokumentumokat kell bemutatnia a gépkocsivezetőnek nyomtatott vagy elektronikus formában, olasz nyelven:
munkaszerződés
bérjegyzék
munkaidő nyilvántartás
a munkabér kifizetésének igazolása (pl. banki utalást igazoló dokumentum)
A1-es társadalombiztosítási igazolás
E101 európai egészségbiztosítási kártya
Olaszországban lakóhellyel rendelkező kapcsolattartó személy adatai
Törvényes képviselő adatai
Ausztria: minimálbér szabályok 2017. január 1-től
Ausztria – hasonlóan más nyugat-európai országokhoz – 2017. 01. 01-től alkalmazza az EU kiküldetési irányelv szerint a kötelező minimálbér szabályokat, amelyet a határon átnyúló szolgáltatásokra, így a személy és- áruszállítási tevékenységre is érvényesít, mivel azokat kiküldetésnek tekinti. Ezzel párhuzamosan a 2015-ös kabotázsra vonatkozó kiküldetési előírásokat kiterjesztették a loco fuvarozásra. Az adminisztratív szabályokat tehát 2017. január 1-től a kabotázs, „spontán kabotázs” és a loco (ausztriai fel- illetve lerakóhely) fuvarfeladatokra kell alkalmazni, a tranzitot végző gépjárművek gépkocsivezetőire ezek továbbra sem vonatkoznak Ausztriában.
FIGYELEM! AZ OSZTRÁK PÉNZÜGYMINISZTÉRIUM WEBOLDALA A LÁTOGATÓK MEGNÖVEKEDETT SZÁMA MIATT LETERHELT, EZÉRT GYAKRAN NEM NYITHATÓ MEG, ÍGY A ZKO3 NYOMTATVÁNY LETÖLTÉSE IS AKADOZIK. KÉRJÜK, RÖVID IDŐ UTÁN PRÓBÁLJA MEG ISMÉTELTEN MEGNYITNI A WEBOLDALT.
A kiküldetéshez szükséges A1-es társadalombiztosítási igazolás igényléséhez a NEU.72-es, „Igénylőlap kiküldetési igazoláshoz munkavállaló, társas vállalkozó kiküldése ideiglenes munkavégzés céljából egyéni vállalkozó/őstermelő ideiglenes külföldi tevékenysége (a Magyarországon fennálló biztosítási jogviszony igazolása)” nevű dokumentumot kell kitölteni!
Fokozott ellenőrzés az afrikai sertéspestis vírus miatt
Az Ukrajnában megjelent afrikai sertéspestis vírus miatt óvintézkedéseket és fokozott közúti ellenőrzést rendelt el az ország keleti határátkelőinél az országos főállatorvos.
Dr. Bognár Lajos, az országos főállatorvos, élelmiszerlánc-felügyeletért felelős helyettes államtitkár tájékoztatása szerint 2016. decemberében a magyar határtól kevesebb mint 20 km-re található vadasparkból származó vaddisznómintából kimutatták az afrikai sertéspestis (ASP) vírust.
Magyarországon eddig még nem jelent meg a betegség, ezért kiemelt hangsúlyt fektetnek az informálásra és a megelőzésre.
Az ASP vírus Magyarországra behurcolásának megelőzése érdekében Dr. Bognár Lajos óvintézkedéseket rendelt el az ország keleti határátkelőin. Ennek megfelelően:
- az utasforgalomban szigorúbban ellenőrzik a poggyászokat,
- elkobozzák a sertéshúsból készült, nem hőkezelt élelmiszereket,
- fertőtlenítik az országba belépő teher- és személygépjárműveket,
- többnyelvű információs táblákat helyeznek ki.
Emellett – azonnali intézkedésként – az országos főállatorvos, helyettes államtitkár az illegális élőállat-szállítások kiszűrésére felkérte a rendőrséget. Ennek köszönhetően fokozott közúti ellenőrzéseket végez a rendőrség Borsod-Abaúj-Zemplén, Heves, Nógrád, Szabolcsé-Szatmár-Bereg, Hajdú-Bihar és Békés megyében.
2017 januárjától matricával lehet behajtani Párizsba
2017. január 16-tól kötelező matricát vásárolni mindenkinek, aki gépjárművel szeretne behajtani Párizs területére. Az új rendszer az összes Európában nyilvántartásba vett járműre – autó, autóbusz, teherautó és kisteherautó – kiterjed.
A matrica használata mindenkinek kötelező, aki hétfőtől péntekig, 8:00 és 20:00 óra között hajt be Párizsba. A matrica 4,18 euróba kerül. A vásárlást követően a jármű forgalmi engedélyében szereplő címre küldik ki, és a jármű ablakának jobb alsó sarkára kell felragasztani. A matrica hiánya maximum 135 euróig terjedő bírságot von maga után.
Matricát egyelőre csak Franciaországban bejegyzett autók igényelhetnek. Az illetékesek szerint a máshol bejegyzett gépjárművek tulajdonosainak január közepétől lesz lehetőségük matricavásárlásra, a következő oldalon:
https://www.certificat-air.gouv.fr/demande/cgu
Az ellenőrzés előreláthatóan január végén kezdődik.
Mivel jelenleg csak a Franciaországban bejegyzett járművekre vásárolható matrica, ezért az MKFE levélben fordult francia társszervezetéhez, az FNTV-hez. A francia IRU tag FNTV tájékoztatása szerint az Euro 3-nál magasabb környezetvédelmi besorolású, más országban bejegyzett gépjárművek egyelőre nem számíthatnak bírságolásra – tekintettel arra, hogy számukra jelenleg nem biztosított a matricavásárlás lehetősége.
Kérjük Tagjainkat, hogy folyamatosan figyeljék a fent említett weboldalt, és vásárolják meg a matricát, amint lehetőség nyílik rá. Valószínűsíthető, hogy ezután a bírságolások is megkezdődnek.
Természetesen mi is tájékoztatjuk tagjainkat, amint értesítést kapunk arról, hogy megnyílt a matricavásárlás lehetősége.
Emellett 2017. július 1. után kizárólag Euro 4-es, vagy annál magasabb környezetvédelmi besorolású járművel lehet behajtani Párizs területére.
Az Euro 3 besorolású járművek csak 2017. június 30-ig hajthatnak be a városba.
E-útdíj MAGYARORSZÁGON
2013. július 1-től működik a viszonylati jegy váltása és az OBU fedélzeti egység értékesítése és regisztrálása a HU-GO rendszerben a határokon lévő IBUSZ Irodáinkban!
HU-GO angol és német nyelvű ügyfelei 08.00 és 16.00 óra között hívhatják a call centert.
06-40-40-50-60
(helyi tarifával hívható Magyarországról
+36-36-587-500
(külföldről normál díjszabás szerint hívható)
Balesetmentes közlekedést és BÉKÉS KARÁCSONYT kívánunk !
IBUSZ Vámügynökség