2014. decemberi közlekedési korlátozások Magyarországon, nehéz tehergépjárművekkel tehát hazánk útjain közlekedni tilos:
2014. december 6. (szombat) 22:00 órától » december 7. (vasárnap) 22:00 óráig
(az EURO-3-4-5-6-os, nemzetközi forgalomban közlekedő tehergépkocsik haladhatnak)
2014. december 13. (szombat) 22:00 órától » december 14. (vasárnap) 22:00 óráig
(az EURO-3-4-5-6-os, nemzetközi forgalomban közlekedő tehergépkocsik haladhatnak)
2014. december 20. (szombat) 22:00 órától » december 21. (vasárnap) 22:00 óráig
(az EURO-3-4-5-6-os, nemzetközi forgalomban közlekedő tehergépkocsik haladhatnak)
2014. december 24. (szerda) 22:00 órától » december 26. (péntek) 22:00 óráig
(az EURO-3-4-5-6-os, nemzetközi forgalomban közlekedő tehergépkocsik haladhatnak)
2014. december 27. (szombat) 22:00 órától » december 28. (vasárnap) 22:00 óráig
(az EURO-3-4-5-6-os, nemzetközi forgalomban közlekedő tehergépkocsik haladhatnak)
2014. december 31. (szerda) 22:00 órától » 2015. január 1. (csütörtök) 22:00 óráig
(az EURO-3-4-5-6-os, nemzetközi forgalomban közlekedő tehergépkocsik haladhatnak)
KIVÉTELEK MAGYARORSZÁGON. Decemberre vonatkozóan a kivételek itthon nagy vonalakban a megszokottak: élő állat, friss tej, tejtermék, friss és fagyasztott hús, hústermék, friss pékáru, gyorsan romló élelmiszer, tojás, friss zöldségáru, valamint az ilyen rakományokért üresen közlekedő tehergépkocsik stb. A közlekedési korlátozás alól mentesülők körét a 190/2008-as kormányrendelet 5. §-a rögzíti, melyet mindig megtalál a www.mkfe.hu nyitóoldalán, a nagy képeknél vagy közvetlenül itt (MEGNYITÁS »). FONTOS! Ha Ön romlandó élelmiszert szállít vagy fuvaroz, a menetokmányon mindenképpen legyen feltüntetve, hogy „romlandó” (külföldön angolul: „perishable”)! Szintén lényeges, hogy a mentességek egyes eseteiben a tehergépjármű vezetőjének menetokmányként a fedélzeten kell tartania a megbízó vagy a szállító által kitöltött iratot, azaz a kormányrendelet 4. melléklete szerinti tartalommal kiállított nyilatkozatot.
MIT JELENT A KAMIONSTOP „TÉLI RENDJE”? — Mint minden évben, úgy idén november 4.óta is „téli rend” szerint alakul a korlátozás: ez annyit tesz, hogy egészen március 1-jéig a hétvégi és ünnepnapi közlekedési tilalom Magyarországon nem vonatkozik a legalább EURO 3-as környezetvédelmi besorolású, nemzetközi forgalomban közlekedő tehergépkocsikra.
Bécs: 2015. január elsejétől behajtási tilalom tehergépkocsiknak
2015. január 1-től kötelező környezetvédelmi matricát elhelyezni valamennyi Bécsbe behajtó nehézgépjármű és nyergesvontató szélvédőjén, amelyeket nem érint a behajtási tilalom.
Januártól minimálbér a Németországi fuvarozásban!
2015. január 1-től a fuvarozó vállalkozásoknak óránként bruttó 8,50 eurót kell fizetni a Németországban közlekedő járművek sofőrjeinek. A törvény kidolgozásáért felelős minisztérium arról tájékoztatta a német társegyesületet, hogy az előírás nem csak az országban kabotázs tevékenységet végző vállalkozások sofőrjeinek fizetendő bérekre vonatkozik, hanem valamennyi az országba irányuló vagy a tranzit forgalomban résztvevő járművek sofőrjeinek bérezését is érinti.
UK illegális bevándorlók – egyre rosszabb a helyzet…
Felhívjuk Angliába szállítók figyelmét, hogy az elmúlt időszakban – amint arról a sajtó is rendre beszámol – a francia kikötőkben, így különösen Calais-ban kritikus helyzet alakult ki
Az észak-francia kikötővárosban a hatóságok szerint kb.2500, többségében Eritreából, Etiópiából, Szudánból és Szíriából érkezett illegális bevándorló várja a megfelelő alkalmat, hogy átjusson az Egyesült Királyságba. Összecsapásaik egyre gyakoribbak a megnövelt létszámú, ám a helyzetet kontrollálni még így sem tudó rendőrséggel. Jelzések is megerősítik a videómegosztó portálokra feltöltött felvételeken látottakat:
a menekültek kétségbeesetten próbálnak elrejtőzni az átkelésre váró járműveken, és már nem csak az álló-parkoló teherautókkal tesznek kísérletet napjában akár többször is (a kikötő előtti kb.100km-en egyáltalán nem ajánlott a megállás!), hanem a kikötőhöz közelítő sorok között tömegesen grasszálva feszegetik a lassító kamionok ajtajait, vagy akár életük kockáztatásával próbálnak felkapaszkodni a járművek alvázára.
Az illetékesek figyelmeztetnek, hogy a próbálkozók ma már nemcsak az éj leple alatt, titokban, hanem fényes nappal és egyre agresszívebben, akár a gépjárművezetőket megfenyegetve lépnek föl, és az ünnepek közeledtével megnövekvő személyforgalmat is veszélyeztetik.
Nem újdonság, azonban a kialakult helyzetre való tekintettel ismételten felhívjuk tagjaink figyelmét, hogy a vonatkozó brit jogszabály magas (akár 2000 GBP/fő) bírsággal sújtja azon járművek üzemeltetőit és gépkocsivezetőit, amelyeken illegális bevándorlót találnak.
A bírság alóli részleges vagy teljes mentesülésre csak akkor látszik esély, ha a fuvarozó és a gépkocsivezető meggyőzően és dokumentáltan(!) tudja bizonyítani, hogy valóban hatékony megelőző rendszert működtet: megfelelő oktatással, védelmi eszközökkel (pl. extra zár, kamera), a jármű ellenőrzéséről szóló lista folyamatos vezet(tet)ésével minden lehetséges módon igyekszik megelőzni az illegális bevándorlók feljutását (a bírsághatározatban szereplő dátumtól számított 28. napon az ellenvetésnek meg kell érkeznie a brit hatósághoz).
Áradás miatt lezárták Kapitan Andrejevo határátkelőhelyet
Bolgár AEBTRI tájékoztatása szerint felhőszakadás miatt járhatatlanná vált az út Bulgária és Törökország között Kapitan Andrejevonál
A svilengradi vámhivatal azt javasolja a fuvarozóknak, hogy alternatív útvonalként Harmanly – Elhovo – Lesovo határátkelőhelyet használják.
E-útdíj MAGYARORSZÁGON
2013. július 1-től működik a viszonylati jegy váltása és az OBU fedélzeti egység értékesítése és regisztrálása a HU-GO rendszerben a határokon lévő IBUSZ Irodáinkban !
HU-GO angol és német nyelvű ügyfelei 08.00 és 16.00 óra között hívhatják a call centert.
06-40-40-50-60
(helyi tarifával hívható Magyarországról
+36-36-587-500
(külföldről normál díjszabás szerint hívható)
Balesetmentes közlekedést kívánunk!
IBUSZ Vámügynökség