2014. szeptemberi közlekedési korlátozások Magyarországon: mint minden évben, így idén szeptember 1-jétől is kezdetét vette a kamionstop „őszi rendje”. Ez annyit tesz, hogy a 7,5 t össztömeg feletti belföldi vagy nemzetközi viszonylatban haladó tehergépjárműveknek és szerelvényeknek szombatonként nem délután, hanem csak szombat este, 22:00 órától kell megállniuk. A telephelyig hazagurulni azonban nem lehet.
Nehéz tehergépjárművekkel tehát szeptemberben hazánk útjain közlekedni tilos:
2014. szeptember 6. (szombat) 22:00 órától » szeptember 7. (vasárnap) 22:00 óráig
2014. szeptember 13. (szombat) 22:00 órától » szeptember 14. (vasárnap) 22:00 óráig
2014. szeptember 20. (szombat) 22:00 órától » szeptember 21. (vasárnap) 22:00 óráig
2014. szeptember 27. (szombat) 22:00 órától » szeptember 28. (vasárnap) 22:00 óráig
NEM LEHET HAZAGURULNI A TELEPHELYIG! — Az államhatártól sajnos nem lehet hazagurulni a telephelyig vagy a lerakóhelyig. Ez a kedvezmény minden évben csak júliusra és augusztusra vonatkozik. Szeptemberben a kamionstop „megállj!”-t parancsol mind a belföldi, mind pedig a nemzetközi forgalomban közlekedő nehéz-tehergépjárműveknek.
KIVÉTELEK MAGYARORSZÁGON. Szeptemberre vonatkozóan a kivételek itthon nagy vonalakban a megszokottak: élő állat, friss tej, tejtermék, friss és fagyasztott hús, hústermék, friss pékáru, gyorsan romló élelmiszer, tojás, friss zöldségáru, valamint az ilyen rakományokért üresen közlekedő tehergépkocsik stb. A közlekedési korlátozás alól mentesülők körét a 190/2008-as kormányrendelet 5. §-a rögzíti, a menetokmányon mindenképpen legyen feltüntetve, hogy „romlandó” (külföldön angolul: „perishable”)! Szintén lényeges, hogy a mentességek egyes eseteiben a tehergépjármű vezetőjének menetokmányként a fedélzeten kell tartania a megbízó vagy a szállító által kitöltött iratot, azaz a kormányrendelet 4. melléklete szerinti tartalommal kiállított nyilatkozatot.
További útszakaszokon kell fizetni Lengyelországban
Újabb fizetős szakaszokkal bővült a viaTOLL elektronikus útdíj rendszer Lengyelországban
2014. szeptember 1-től az alábbi fizetős szakaszokkal (206 km) gyarapodott az útdíj rendszer Lengyelországban:
A1 Czerniewice – Wloclawek Zachód
Swierklany – Gorzyczki
A4 Jaroslaw Zachód – Korczowa
S8 Syców Wschód – Wielun
Lask – Rzgów
S14 Pabianice Polnoc – Róza
S19 Rzeszów Zachód – Swilcza
DK90 Jelen – Baldram
2014. október 14-től további 58 kilométerrel bővül a fizetős úthálózat:
A1 Wloclawek Zachód – Kowal
A4 Debica Wschód – Rzeszów Pólnoc
Közlekedési tilalom a Brenner-autópályán (A22) 2014. október 3-án
A már meglévő németországi közlekedési tilalommal párhuzamosan a 2014. október 3-i pénteki napra (a Német Egység Napjára) a kormánybiztos Bozen tartományra a Brenner-autópályán (A22) közlekedési tilalmat rendelt el a 7,5 tonna megengedett össztömeget meghaladó súlyú teherautókra 00:00 órától 22:00 óráig északi irányban.
A tranzitforgalom tilalma ezen a napon Vipiteno (Sterzing) városától az olasz-osztrák határig érvényes, kizárólag az északi irányban. Azoknak a járműveknek, melyek a tilalom hatálybalépésének időpontjában Bozen tartományban a Brenner-autópályán már úton vannak, meg kell állniuk a sterzingi Sa.do.bre parkolóterületen és meg kell várniuk a közlekedési tilalom végét.
Kabotázs szabályozás Franciaországban
A 784/2014. számú a biztonságos tömegközlekedésről szóló rendelet számos közúti szállítással kapcsolatos biztonsági előírást tartalmaz.
A rendelet 4. cikke 2014. július 8-án lépett hatályba és a 2010. április 19. óta hatályos rendeletet módosította. E rendelkezés értelmében a kabotázs tevékenység alkalmankénti szolgáltatásnak minősül. A rendelet értelmében valamennyi kabotázs tevékenységet végző járműben tartani kell menetlevelet, amint azt az Európai Parlament és Tanács 1073/2009/EK rendeletének 17. cikke előírja. Mindezek értelmében a jövőben nem szükséges kabotázs tevékenységet végző járműveknek az éves kabotázs tevékenységeik összesítését külön vezetni.
Emlékeztető: a menetrend szerinti személyszállítást végző járműveken kötelező jól látható helyen elhelyezni a vállalkozás nevét vagy logóját.
Magyar Fuvarozói Fórum 2014
közúti konferencia – szakmai találkozó
Hirdetés
Töltse le médiaajánlatunkat!
Karbantartás a Mont Blanc-alagútban szeptemberben
Szeptember 15-én és 22-én este 10.00 és reggel 6.00 óra között karbantartás miatt lezárják a Mont Blanc alagutat.
A karbantartási munkálatok miatt szeptember 16 és 23 között, előre meghatározott időszakokban kizárólag egy-egy irányba lehet majd közlekedni az alagútban.
Túlméretes szállítmányokkal kapcsolatos előírások Lettországban
Abban az esetben, ha egy tehergépkocsinak túlméretes szállítmánnyal kell belépnie Lettországba, az ehhez szükséges dokumentumokat legalább 5 nappal az országba történő belépés előtt hivatalosan kérvényezni kell.
A szolgáltatás díját banki átutalással kell rendezni.
Franciaország : új bírságolások
Új hatóság kezeli az elektronikus eszközök által rögzített szabálytalanságokat Franciaországban. Az “Agence Nationale de Traitement Automatisé des Infractions” (ANTAI) lényege, hogy az EU-n belül mindenkinek kiküldik a büntetést, amit például trafipaxal vagy a közúti lámpákon elhelyezett kamerákkal felvettek.
Az ANTAI rendszere a szabálytalankodó jármű rendszámát figyelembe véve azonnal párosítja azt a rendszerben fellelhető, bejegyzett tulajdonossal és már küldi is a csekket.
Elméletileg a vétkes még ráadásul a saját anyanyelvén is kapja meg a büntetésről szóló levelet. Az ANTAI az EU ide vonatkozó, 2011/83-es számú határozatának köszönhetően működhet, ez kötelez ugyanis minden tagállamot, hogy szabálysértés esetén kiszolgáltassa a szabálytalankodó adatait. A levélben ráadásul csak a szabálysértés leírása szerepel, fotót csak külön kérésre kap az, aki kér.
Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy az említett kamerák mind hátulról készítenek képet, így egy nyergesvontató szabálytalankodása esetén a pótkocsi tulajdonosa fogja kapni a büntetést, melynek anyagi vonzata alól az mentesül, aki bizonyítani tudja, hogy nem az ő tulajdonában álló jármű okozta a szabálysértést, amit persze a pótkocsi tulajdonosa könnyedén megtehet. Arról, hogy a továbbiakban milyen jogi vonzata van a dolognak, és hogy a hatóság ezt miként kezeli, erről még nem érkezett érdemleges információ. Éppen ezért például a sebességkorlátozást igen csak érdemes betartani Franciaországban. Egyrészt a rendőrség tavaly jelentősen bővítette a trafi-készletet, másrészt a sebességhatárok átlépését is komolyan veszik arrafelé. Elméletileg már 51 km/h-nál lehetősége van az ANTAI-nak a büntetésre, egy 50-es zónában, ez adott esetben 90 euróba is kerülhet, amennyiben a vétkes 46 napon belül rendezi a számlát. Ezután a büntetés már 135 eurót kóstál, ha pedig a büntetést 76 napon belül sem rendezik, akkor 375 eurót fog behajtani előbb vagy utóbb a hatóság.
A rakományrögzítést és a veszélyesáru-szállítókat ellenőrzik.
A szeptember 9-11. közötti TISPOL ellenőrzés alapvető célja a megelőzés és a gépkocsivezetők figyelemfelhívása a rakodás szabályos végrehajtása és a közlekedésbiztonság összefüggéseire, valamint a közvetlenül kockázatot jelentő veszélyesáru-szállító járművek kiszűrése. A közúti balesetek számának csökkentése, a közlekedésbiztonság növelése és a szabálytalanságok minél hatékonyabb feltárása érdekében a közlekedési hatóságok közúti ellenőrzéseit a TISPOL akció keretében országosan egységesen, egy időpontban hajtják végre.
Az ellenőrzés kiemelt célja a tehergépkocsik által szállított rakomány rögzítésére, valamint a veszélyes árut szállító járművekre és azok vezetőire vonatkozó előírások betartásának fokozott ellenőrzése. Az ellenőrzés országos koordinációját a Nemzeti Közlekedési Hatóság Közúti Gépjármű-közlekedési Hivatal Jármű Módszertani Főosztálya végzi.
Óriási traffipax-akció lesz Németországban
Egész országra kiterjedő traffipax-akcióra készülnek a német hatóságok. Egyszer már tartottak vakumaratont, egészen pontosan 2013 októberében, akkor összesen 3 millió közlekedőt ellenőriztek és 83 ezer gyorshajtót bírságoltak meg. Tavaly az akció alatt 15 ezer rendőr volt szolgálatban, tehát az idei traffi-napon is valami hasonlóra, ha nem komolyabb megmozdulásra lehet számítani. Szeptember 18-án, csütörtökön indul az éves szinten legszigorúbbnak mondható sebességellenőrzés.
Hat órától egészen 19-e hat óráig fog tartani a kontroll-maraton. A hatóság nem feltétlenül a bevételek növelése érdekében találta ki az akciót. Ígéretük szerint, mint ahogy az tavaly is volt, előre közlik a sebességmérő berendezések helyeit, így elméletileg tényleg csak azok futhatnak bele a traffiba, akik felelőtlenül száguldoznak motorjukkal, autójukkal vagy teherautójukkal.
E-útdíj MAGYARORSZÁGON
2013. július 1-től működik a viszonylati jegy váltása és az OBU fedélzeti egység értékesítése és regisztrálása a HU-GO rendszerben a határokon lévő IBUSZ Irodáinkban !
HU-GO angol és német nyelvű ügyfelei 08.00 és 16.00 óra között hívhatják a call centert.
06-40-40-50-60
(helyi tarifával hívható Magyarországról
+36-36-587-500
(külföldről normál díjszabás szerint hívható)
Balesetmentes közlekedést kívánunk!
IBUSZ Vámügynökség